ثبت ۱۳ وقف جدید در خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ وقف جدید با نیات عزاداری امام حسین(ع)، فعالیت های قرآنی، کمک به مسجد و امامزاده و حمایت از اطفال بی سرپرست در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور-مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ وقف جدید در خراسان جنوبی ثبت شده است.

وی ادامه داد: ۲ وقف جدید امسال در شهرستان خوسف داشتیم که ۶ میلیارد ریال ارزش تقریبی دارند و با نیت افطاری در شب های قدر به ثبت رسیده اند.

حجت الاسلام بخشی پور با اشاره به ثبت پنج وقف جدید در زیرکوه گفت: این موقوفات به ارزش ۱۳ میلیارد ریال ثبت شده اند که از جمله نیات این موقوفات می توان به اقامه عزاداری و ولادات اهل بیت علیهم السلام و عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و امورات اموات مسلمین اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه عنوان کرد: در شهرستان طبس نیز یک وقف جدید با نیت تامین هزینه های مسجد جامع کبیر طبس به ارزش ۱۵ میلیارد ریال ثبت شده است.

وی به ثبت موقوفات جدید در قاین اشاره کرد و افزود: در این شهرستان نیز پنج وقف جدید با نیت انجام فعالیت های قرآنی، هزینه های امامزاده قطب الدین، حمایت از اطفال بی سرپرست، احداث حسینیه و تبلیغ و ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام ثبت شده که ارزش تقریبی آن ها ۸۶ میلیارد ریال است.

حجت الاسلام بخشی پور در ادامه بیان کرد: ارزش تقریبی کل موقوفات جدید ثبت شده در سال جاری ۱۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص تعداد موقوفات استان گفت: در خراسان جنوبی ۱۰ هزار و ۴۵۱ موقوفه ثبت شده است.

کد خبر 1775444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha