مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی بهزیستی البرز رتبه بندی شد

از اعلام نتایج رتبه بندی مراکزاقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بهزیستی خبر داد و گفت : رتبه بندی ۴۹ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی استان البرز ظرف مدت یک ماه در کلیه شهرستان های استان با تلاش کلیه کارشناسان تخصصی وحراست و بازرسی در قالب تیم نظارت انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز به نقل از اداره کل بهزیستی استان البرز، وجیهه محمدی از اعلام نتایج رتبه بندی مراکزاقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد بهزیستی خبر داد و گفت : رتبه بندی ۴۹ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی استان البرز ظرف مدت یک ماه در کلیه شهرستان های استان با تلاش کلیه کارشناسان تخصصی وحراست و بازرسی در قالب تیم نظارت انجام شد.

وی افزود:بر اساس شیوه نامه رتبه بندی جدید سازمان بهزیستی کشور کلیه مراکز اقامتی در ۶ محور قوانین و مقرارت،فضای فیزیکی،نیروی انسانی،ایمنی و بهداشت ،عملکرد و رضایت مندی مراجعین مورد ارزیابی قرار گرفتند.

محمدی فلاح اضهار داشت: از۴۹ مرکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد، ۲۶ مرکز رتبه ی یک و ۲۳مرکز رتبه دو را کسب کردند که استاندارد سازی خدمات در آنها از فعالیت های مورد نظارت بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی البرز در ادامه تاکید کرد که به مراکز رتبه ۲ مهلت سه ماهه جهت ارتقا به رتبه یک داده شده است که ملزوم به ارتقا هستند.

محمدی فلاح گفت: تمامی فعالیت های مراکز تحت نظارت و وضعیت مددجویان حاضر و موارد خدمات دهی به آنها کنترل وبررسی می شود و در فرایند رسیدگی به تخلفات مراکز قرار می گیرند.

مدیر کل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه برخی از شاخصهای ارزیابی، شاخصهای حیاتی هستند که مستقیما ایمنی و جان بیماران و ساکنین مرکز را تحت تأثیر قرار می دهند و در صورت نبودن هر یک از آنها، مرکز اخطار می گیرد، تصریح کرد: رعایت برخی شاخصهای حیاتی چون در دسترس بودن کپسول های آتش نشانی فعال و استاندارد، حضور مسئول فنی در مرکز مطابق با دستور العمل های مربوطه، فعال بودن دوربین های مداربسته و فعال بودن سیستم اعلام حریق از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار می گیرد و مستمرا نظارت می شوند .

وی افزود: شناسایی نقاط ضعف و قوت مراکز، تقویت نقاط مثبت به همراه ایجاد یک فضای رقابتی، ایجاد انگیزه در راستای ارتقای کیفی خدمات رعایت حقوق شهروندی و حفظ شان و منزلت مددجویان از جمله اهداف این برنامه است.

کد خبر 1775445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha