کربلا با دو طرح امنیتی و خدماتی یکپارچه آماده اربعین می‌شود

مسئولان استان ذی قار و کربلا از اجرای دو طرح امنیتی و خدماتی یکپارچه برای استقبال از زائران اربعین و آمادگی برای ارایه بهترین خدمات به زائران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المعلومه، عزة الناشی، عضو کمیته خدمات عراق، گفت: دو طرح امنیتی و خدماتی یکپارچه برای استقبال از زائران اربعین هنگام عبورشان از مناطق مختلف استان ذی قار آماده شده است.

الناشی افزود: کار آماده سازی معابر عمومی برای مسیر زائران از طریق عملیات پاکسازی گسترده و بهبود روشنایی با همکاری موکب‌های حسینی انجام شده است.

وی ادامه داد: بخش‌های خدمات رسانی، به همه امکانات برای فراهم کردن نیازهای مختلف موکب‌ها و زائران در سراسر استان ذی قار مجهز شدند.

ناشی گفت: این مقدمات در چارچوب همکاری نزدیک بین دستگاه های مختلف دولتی و خدماتی به منظور تضمین موفقیت این راهپیمایی بزرگ حسینی انجام می شود.

 در اول صفر هر سال، استان ذی قار پذیرای اولین زائرانی است که از استان بصره و سایر مناطق به منظور برگزاری اربعین امام حسین علیه السلام  به سمت کربلای معلی رهسپار می شوند.

در همین حال، نصیف الخطابی، استاندار کربلای معلی تاکید کرد: این استان برای استقبال از میلیون‌ها نفر زائر که برای مراسم اربعین حسینی می آیند، از این لحظه تا روز مراسم آماده است.

الخطابی افزود: هشت میدان با کلیه خدمات لازم برای ارایه بهترین خدمات به زائران تجهیز شده است و جاده‌های جدید برای تسهیل تردد زائران بازشده است .

وی با اشاره به تجهیز بخش‌های خدماتی در کربلای به مکانیسم‌های تخصصی برای اطمینان از ارایه خدمات عالی، گفت: یک تیم کاری یکپارچه شامل وزارتخانه‌های امنیتی و خدماتی و اداره‌های این استان و عتبات مقدس و حشد شعبی و هیئت‌ها و موکب‌ها  ساکنان کربلای معلی با هماهنگی کامل فعالیت می کنند.

الخطابی این شهر را «یک موکب حسینی» دانست که پذیرای همه زائران از هر نقطه جهان است و تأکید کرد که تلاش‌های جمعی محیطی راحت و امن را برای زائران در طول این مراسم تضمین می کند.

کد خبر 1775609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha