مسجدمحوری، رکن حکمرانی اسلامی است

استاندار لرستان مسجد محوری را رکن و اساس حکمرانی اسلامی خواند و گفت: مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های پشتیبانی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، امروز در جلسه ستاد اقامه نماز استان به تاثیرات مهم مسجد در جامعه اشاره کرد و اظهارداشت: مساجد مهم‌ترین پایگاه های پشتیبانی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بودند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر حضور مردم با محوریت مساجد نبود جنگ تحمیلی به نتیجه نمی رسید، افزود: این حضور باید تقویت شود.

استاندار لرستان به تکلیف مدیران دستگاه های اجرایی در توسعه فرهنگ نماز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی با توجه به اعتبارات فرهنگی موجود می بایست نسبت به این موضوع اهتمام ویژه را داشته باشند.

شفقت در ادامه با اشاره به فرارسیدن ایام راهپیمایی اربعین گفت: با توجه به نزدیکی این ایام و مسیر های تردد زوار از استان لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی مکلف است در مورد ایجاد و مرمت نمازخانه های مسیر حرکت زائرین پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران تمامی دستگاه های اجرایی باید با هماهنگی شورای اقامه نماز برنامه ی آموزشی و معرفت افزایی نماز برای کارکنان را تدوین و اجرا کنند.

استاندار لرستان بر ایجاد و توسعه خانه‌های عالم در روستاها تاکید کرد و گفت: اولین نیازمندی حضور طلبه در روستاها و برگزاری نماز جماعت وجود خانه های عالم است.

شفقت تاکید کرد: روسای سازمان برنامه و بودجه و تبلیغات اسلامی به میزان اعتبار موجود برای ایجاد و توسعه خانه های عالم اقدام کنند.

کد خبر 1775686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha