اجرای اقدامات لازم برای ایمن سازی مسیرهای تردد زوار اربعین حسینی در سرپل ذهاب

بابلی گفت:اقدامات لازم برای ایمن سازی مسیرهای تردد زوار اربعین حسینی در سرپل ذهاب انجام شده و زوار با خیال آسوده می توانند تردد کنند.

صدراله بابلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به آغاز تردد زوار اربعین حسینی به سمت کربلا معلی، گفت:زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

فرماندار سرپل ذهاب افزود:خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

وی خاطر نشان کرد: اقدامات و تدارکات لازم برای ورود زوار به شهرستان فراهم شده و مابقی طرح ها در حال اجرایی شدند است.

بابلی بااشاره به اینکه امسال در مرود برنامه های اربعین مسئولیت سنگینی بر عهده دستگاه های خدمات رسان است، تصریح کرد: اقدامات لازم برای ایمن سازی مسیرهای تردد زوار اربعین حسینی در سرپل ذهاب انجام شده و با توجه به مشکلاتی که سالیان قبل در مرز خسروی برای پارک خودروهای زوار به وجود آمده بود لذا امسال ۲۰ پارکینگ اضطراری در شهرستان سرپل ذهاب شناسایی و پیش بینی های لازم در این خصوص صورت گرفته است.

فرماندار شهرستان سرپل ذهاب اظهار کرد:مرز خسروی یکی از گذرگاه های تردد زائران اربعین و عتبات عالیات است و سال گذشته بیش از یک میلیون زائر از این مرز عازم اماکن زیارتی کشور عراق شدند و پیش بینی می شود امسال این تعداد به حدود ۲ میلیون نفر برسد.

کد خبر 1775717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha