مواضع «هریس» در قبال غزه منجر به جلب حمایت مسلمانان شد

سازمان غیرانتفاعی «شورای رهبری مسلمانان سیاه پوست» با اشاره به ابراز همدردی نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با فلسطینی‌ها در بحبوحه جنگ غزه اعلام کرد که از او حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « newarab»، سازمان غیرانتفاعی «شورای رهبری مسلمانان سیاه پوست» با اشاره به ابراز همدردی «کامالا هریس» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با فلسطینی‌ها در بحبوحه جنگ وحشیانه اسرائیل در غزه اعلام کرد که از او حمایت خواهد کرد.

این سازمان  قبل از خروج «جو بایدن» از کارزار انتخاباتی به دلیل مواضعی که در قبال تحولات غزه در دوران ریاست‌جمهوری‌اش اتخاذ کرده بود، از حمایت او خودداری کرد.

این گروه ابتدا در ماه مارس در تلاش برای اعمال فشار بر دولت بایدن برای درخواست آتش‌بس در جنگ غزه که منجر به شهادت حدود ۴۰ هزار نفر و مجروح شدن بیش از ۹۰ هزار فلسطینی شده است، ایجاد شد.

«سلیمه ساسول»، بنیانگذار و مدیر اجرایی این سازمان گفت: هریس نسبت به مردم غزه همدردی بیشتری نسبت به رئیس جمهور بایدن و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ نشان داده است.

وی تصریح کرد که در جریان سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره، هریس ترجیح داد در آن شرکت نکند.

ساسول گفت: کاملا هریس مکررا خواستار آتش‌بس شده و نسبت به زندگی غیرنظامیان ابراز همدردی کرده است.

کمپین انتخاباتی هریس از حمایت گروه اقدام سیاسی شورای رهبری مسلمانان سیاهپوست قدردانی کرد.

سخنگوی ستاد انتخاباتی هریس گفت: معاون رئیس‌جمهور متعهد به مبارزه با اسلام‌هراسی در هر کجا که وجود دارد و ایجاد فرصت برای سیاه‌پوستان آمریکایی است.

وی افزود: ما مشتاقانه منتظر همکاری با گروه اقدام سیاسی شورای رهبری مسلمانان سیاهپوست هستیم تا در نوامبر امسال پیروز شویم و دستور کار تفرقه‌انگیز دونالد ترامپ را لغو کنیم.

کاملا هریس در سخنرانی اخیر خود گفته بود است که در مورد مرگ و رنج غیرنظامیان در غزه سکوت نخواهد کرد.

موضع هریس در قبال جنگ اسرائیل در نوار غزه امیدها را برای تغییر در سیاست آمریکا افزایش داده است و گروه اقدام سیاسی شورای رهبری مسلمانان سیاهپوست نیز ابراز امیدواری کرده است که این تغییرها بتواند به جامعه مسلمانان در آمریکا نیز کمک کند و اسلام‌هراسی را کاهش دهد.

کد خبر 1775758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha