شهادت «اسماعیل هنیه» به مقاومت روحی تازه بخشید

معاون رئیس جنبش حماس درباره شهادت اسماعیل هنیه گفت که شهادت او به این مردم و مقاومت آنها روحیه و عزم جدید و روحی تازه بخشید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، خلیل الحیه، معاون رئیس جنبش حماس در نوار غزه در سخنرانی‌ای در مراسم ختم اسماعیل هنیه در دوحه قطر درباره ویژگی‌ها و نقش جهادی شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس صحبت کرد.

وی گفت: اسماعیل هنیه با کلام، گفتار، سیره و اخلاق خود روحیه بخش بود و به اصول مردم و ملت وفادار بود.

خلیل الحیه تاکید کرد که اسماعیل هنیه با شهادت خود، دوباره ملت را زنده کرد.

وی با بیان اینکه رهبری جنبش حماس یک رهبری واحد است، تاکید کرد: رایزنی‌ها برای انتخاب رهبر جدید ادامه دارد و حماس با جدیت این کار را پیگیری می‌کند و خللی در این مسیر پیش نخواهد آمد.

وی ادامه داد: اگر طوفان الاقصی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عزم و مبارزه ملت را برای آزادی نزدیک فلسطین زنده کرد، شهادت اسماعیل هنیه به این مردم و مقاومت آنها روحیه و عزم جدید و روحی تازه بخشید.

خلیل الحیه  به مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه اشاره کردو گفت: این مراسم باعث اتحاد ملت شد. همه ملت در دعا برای او با هم متحد شدند.

وی افزود: یکی از برجسته‌ترین نشانه‌های این امر، استقبال ملت از انتخاب هنیه بود که در جهت احقاق حقوق مشروع فلسطین حرکت می‌کرد.

الحیه از طرف رهبری حماس و از طرف جناح‌های مقاومت فلسطین از همه کسانی که در مراسم او شرکت کردند، تشکر و قدردانی کرد.

وی خطاب به جناح‌های فلسطینی گفت که این راه ما و راه شما به سوی آزادی است.

خلیل الحیه همچنین از همه طرفداران، احزاب و کشورهایی که تسلیت گفتند، تشکر کرد.

الحیه با تاکید بر اینکه اسماعیل هنیه در راه اصول و آرمان مردم ما شهید شد، بر ادامه راه مبارزه، جهاد و مقاومت تا آزادی فلسطین تاکید کرد.

وی ادامه داد: مرگ نه ما را فلج می‌کند و نه رختن خون‌ها اراده ما را می‌شکند، بلکه ما را محکم و استوار می‌کند و با شهادت یک رهبر یا دو و سه نفر مقاومت شکسته نمی‌شود.

وی در پایان سخنان خود خطاب به ملت متعهد شد که تا رسیدن به اهداف خود در همان راه و راهی که رهبر شهید پیمودند قدم خواهیم ماند.

پیش از این، جنبش حماس روز شنبه اعلا کرد که روند مشورتی گسترده‌ای را در رهبری و نهادهای شورا برای انتخاب رئیس جمهور جدید برای حماس آغاز کرده است.

جنبش حماس به توده‌های مردم فلسطین و ملت‌های عربی و اسلامی اطمینان داد که نهادهای اجرایی حماس به کار خود ادامه می‌دهند و سازوکارهای مؤثر و عملی برای ادامه روند مقاومت در سخت‌ترین شرایط را دارند.

اسماعیل هنیه بامداد چهارشنبه در تهران هدف قرار گرفت و به شهادت رسید.

کد خبر 1775779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha