محتوای مسابقات قرآن دانش آموزی مبتنی بر کتب درسی است / اجرای طرح اتقان در مدارس

باقری به رقابت ۸۱۰دانش آموز دختر در دو بخش آوایی و پژوهشی چهل و دومین مسابقات قرآن عترت و نماز کشور در مازندران اشاره کرد وگفت: منابع مسابقات از کتب درسی مدارس اتخاذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،  میکائیل باقری- مدیرکل قرآن عترت ونماز وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دختران کشور ضمن قدردانی از تلاش های مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و کمیته اجرایی این دوره از مسابقات برای برنامه ریزی و هماهنگی جهت میزبانی از مسابقات قرآن کشور، اظهار کرد: تمامی دختران حاضر در این مسابقات محجبه هستند.
وی با بیان اینکه حدود ۳میلیون دانش آموز برای رقابت در مسابقات قرآن عترت و نماز کشور ثبت نام کردند، افزود: ۸۱۰دانش آموز از این تعداد به مرحله کشوری راه یافتند.
باقری بااشاره به تفاوت های این دوره از مسابقات با سایر دوره ها، تصریح کرد: ۱۰سال گذشته مسابقه قرآن در سطح متوسطه اول اجازه شرکت در مسابقات نداشتند که امسال در مسابقات قرآن عترت و نماز نماینده دارند.
وی ادامه داد: امسال همچنین دانش آموزان ابتدایی در مسابقات قرآن عترت و نماز حضور دارند.
باقری با بیان اینکه نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مقطع ابتدایی در مسابقات بین المللی قرآن حضور می یابند، گفت: استفاده از ظرفیت های موجود در بخش پرورشی آموزش و پرورش به تنهایی پاسخگو در بحث تربیت دانش آموزان نیست از این رو از ظرفیت های موجود در سایر بخش های خارج از مدرسه نیز درحال بهره گیری هستیم.
وی با بیان اینکه محتوای مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان در کتب درسی مدارس موجود است، افزود: زمینه دروس مدارس محتوای مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان است و دانش آموزان برای حضور در مسابقات نیاز به تامین منابع ندارند.
باقری با بیان اینکه در سنوات گذشته مسابقات به دومرحله مقدماتی و نهایی برگزار می شد، خاطرنشان شد: ۳۳استان در سه سطح دسته بندی شدند و سطح یک ۷۰دانش آموز،   سطح دو ۵۰دانش آموز و سطح سه ۳۰ دانش آموز در مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان سهمیه دارند.
وی با بیان اینکه بخش دختران چهل و دومین دوره مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان سراسر کشور ۱۵ تا ۱۸ مرداد ماه در مازندران برگزار می شود، افزود: این متسابقین در مجتمع پیامبر اعظم (ص)  دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای کسب رتبه های برتر بایکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

باقری بابیان اینکه متسابقین در بخش آوایی در رشته‌های حفظ قرآن(جزء ۳۰، ۵جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم)،    قرائت قرآن (تحقیق و ترتیل) و دعاخوانی (دختران) رقابت می کنند، گفت: همچنین دانش آموزان برای کسب رتبه های برتر در بخش پژوهشی در رشته های انشای نماز،   احکام،   نهج البلاغه،   صحیفه سجادیه،   فهم قرآن (تفسیر) و گفتمان مهدوی رقابت می نمایند.

وی از اجرای طرح اتقان برای توانمندسازی مربیان قرآنی مدارس خبر داد و افزود: ما در طرح اتقان به دنبال ساخت ریشه های قرآنی کودکان و نوجوانان هستیم.  

کد خبر 1775804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha