اعتراف روزنامه انگلیسی درباره تاکتیک‌های حماس در جنگ شهری!

روزنامه انگلیسی «تلگراف» با تشریح برخی از روش‌های رزمی مقاومت فلسطین برای مقابله با ارتش اشغالگر اسرائیل در نوار غزه، تاکید کرد که اسرائیل با سخت‌ترین جنگ در تاریخ خود مواجه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، روزنامه انگلیسی «تلگراف» بر اساس اعترافات رئیس سابق اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی و کارشناس جنگ شهری، روش‌های موفق مقاومت فلسطین در نبردی را که حدود ۱۰ ماه است در نوار غزه در جریان است، فاش کرد.

این روزنامه نوشت: از آغاز حمله زمینی ارتش اشغالگر اسرائیل به نوار غزه، حماس برخی از تاکتیک‌های رایج دفاعی شهری را اتخاذ کرده و آن هم در سطحی قرار داد که قبلاً هیچ‌کس ندیده بوده است.

روزنامه تلگراف معتقد است که وقتی  ارتش  اسرائیل وارد  نوار غزه شد، در آغاز حمله، با مقاومت محدودی مواجه شد و خودروهای اسرائیلی از جاده‌های اصلی عبور کردند و مسیرهای خود را برای ایجاد سریع پایگاه‌های عملیاتی رو به جلو، بدون آنکه رودر رویی را حماس داشته باشند، تشکیل دادند.

این روزنامه به نقل از سربازان اسرائیلی گفت: به برخی از کمین‌گاه های حماس یورش بردند و آنها را خالی یافتند.

تانک‌های اسرائیل به غنایم جنگی تبدیل شدند

این روزنامه با اشاره به اینکه این رویکرد اتخاذ شده توسط مقاومت، «ارتش» اشغالگر را وادار کرد تا در جایی که حماس مناسب می‌دانست، بجنگد، خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از این موفقیت تاکتیکی اولیه که حماس به دست آورد به نظارتش باز می‌گردد، همان نیروی رو به رشدی که از هفتم اکتبر اتخاذ کرد.

به گزارش تلگراف، پس از آن، تانک‌ها و نیروهای اسرائیلی به محض استقرار در مناطقی که فکر می‌کردند «امن» بودند، مورد حمله شدید قرار گرفتند.

این روزنامه با اذعان به اینکه مقاومت همچنان بیشتر مناطق نوار غزه را تحت کنترل دارد، تاکید کرد: این امر به حماس این امکان را داد که به ناظران غیرنظامی و دوربین ‌های نظارتی در آغاز جنگ اطمینان کند تا بر اسرائیل و نفوذ بیشتر آنان به نوار غزه و مقابله با دشمن غلبه کند.

وی افزود: زمانی که نیروهای ارتش اسرائیل به عمق غزه نفوذ کردند، تانک‌های آن که از پیشرفته‌ترین تانک‌های جهان هستند، به غنایم جنگی با ارزش تبدیل شدند.

این روزنامه خاطرنشان کرد: برای حماس، تانک‌ها تقریباً بعد نظامی، فرهنگی و اسطوره‌ای دارند و تعداد زیادی از کلیپ‌های ویدئویی بعداً نوعی کمین علیه تانک‌های مرکاوا را نشان می‌دهند.

ویدئوهای مقاومت ضربه به اسرائیل را نشان می‌دهد

حماس صحنه‌های بی‌شماری را ثبت کرده است که در آن نیروهایش به نظر می‌رسند که از فاصله بسیار نزدیک، گاهی در خیابان، نارنجک‌های راکتی به سمت تانک‌ها شلیک می‌کنند  و در مواردی حماس موفق به نفوذ به یک تانک و قرار دادن مواد منفجره روی آن یا زیر آن شده است.

ویدئوهای پخش شده توسط حماس نشان می‌دهد که نیروهایشان از تونل‌ها به میدان نبرد بیرون می‌آیند و به سربازان حمله می‌کنند تا از نزدیک به آنها حمله کنند و معمولاً از تفنگ‌های AK-۴۷ استفاده می‌کنند.

آخرین عنصری که روزنامه تلگراف آن را «اغلب مخرب‌ترین تاکتیک‌های کمین حماس» توصیف کرده است، کشاندن «اسرائیل» به مناطق یا ساختمان‌هایی است که مواد منفجره در آن‌ها قرار داده شده است.

از سوی دیگر، منابعی در ارتش رژیم صهیونیستی گفتند: حماس یک سیستم پیچیده و متغیر از علائم هشدار دهنده مانند برگه‌های رنگی بر روی ساختمان‌ها دارد تا به هم رزمان خود کمک کند بین تله‌ها و انبارهای اسلحه ایمن دیده نشوند و از تجهیزات و لباس‌های نظامی اسرائیل برای جذب نیرو به ساختمان‌ها قبل از منفجر کردن آنها استفاده می‌کنند.

هر ساختمانی، یک تله برای ارتش اسرائیل

جان اسپنسر، کارشناس جنگ شهری در آکادمی نظامی «وست پوینت» در ایالات متحده، گفت: این حملات به ویژه «ناراحت کننده» هستند و اذعان داشت که اسرائیل را مجبور می‌کنند تاکتیک‌های خود را تغییر دهد.

وی ادامه داد: غزه ثابت کرده است که یکی از دشوارترین نبردهای شهری در تاریخ است، حتی در مقایسه با موصل یا استالینگراد.

وی تاکید کرد: نیروهای مقاومت ۱۵ سال فرصت داشتند و خود را برای این لحظه آماده کردند و  به سختی کار کردند تا همه چیز را برای بهترین ارتش جهان به مشکل تبدیل کنند.

اسپنسر اذعان کرد که سربازان اسرائیلی به طور فزاینده ای با این واقعیت روبرو می شوند که  هر ساختمان یک بمب یا یک تله است. هر باز شدن تونل یک تله است.

سخت ترین جنگ تاریخ اسرائیل

تمیر هایمان، رئیس سابق اطلاعات نظامی اسرائیل، اعتراف کرد که جنگ کنونی سخت ترین جنگ در تاریخ «اسرائیل» است و تأکید کرد که حماس در بالا و زیر زمین در سراسر غزه نفوذ کرده است.

هایمن از اظهارات خود به دو دلیل حمایت کرد: اول اینکه «نفوذ» به زیرساخت‌های حماس در مناطق شهری بسیار دشوار است و دوم اینکه عکس‌ها و فیلم‌هایی از حمله سربازان اسرائیلی به مدارس و بیمارستان‌ها برای بقیه جهان بدآموزی دارد.

کد خبر 1775808

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha