دیوار مساجد مشهد بوم نقاشی می‌شوند

معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: یکی از بخش‌های مهم در فراخوان طراحی نقاشی دیواری امسال، طراحی و نقاشی دیوار مساجد سطح شهر است که در دو سطح یک و دو در نظر گرفته شده است.

محمد اسکندری نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: با توجه به تعطیلات فصل تابستان برنامه های متنوعی را برای نوجوانان دختر و پسر مشهدی به خصوص در قالب باشگاه مانا تدارک دیدیم که یکی از این برنامه ها برگزاری اردوهای هیجان انگیز است.

وی بیان کرد: این اردوها با هدف ایجاد فرصت های تجربه محور ، کسب تجربه های واقعی، ارتقای مهارت اجتماعی نوجوانان و ایجاد فرصت های واقعی جهت نقش آفرینی واقعی برای نوجوان است و نخستین اردو برای پسران در روز یکشنبه (١۴ مرداد ماه) در اردوگاه آسمان هشتم در نزدیکی بیلدر برگزار و قرار است این اردو برای دختران نیز در روز (٢١ مرداد) در همین مکان برگزار شود.

 نقش ایرانی اسلامی بر دیوار مساجد

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در خصوص ویژه برنامه‌های هنری این سازمان برای مساجد مشهد گفت: در حوزه هنر و مساجد، یکی از بخش‌های مهم در فراخوان طراحی نقاشی دیواری امسال، طراحی و نقاشی بر روی دیوار مساجد شهر است.

وی با بیان اینکه این برنامه در دو سطح یک و دو در نظر گرفته شده تصریح کرد: رویکرد هنری در این طراحی ها میتواند برگرفته از نمادها و نشانه‌های معماری اسلامی به ویژه حرم مطهر امام رضا(ع) و مسجدگوهرشاد باشد.

اسکندری‌نژاد ادامه داد: سایر موضوعات در نظر گرفته شده برای طراحی دیوار مساجد شامل واقعه عاشورا، غدیر خم، داستان های قرآنی و وقایع تاریخی اسلام از جمله فضائل اخلاقی امام علی(ع)، اسما، القاب و فضائل حضرت زهرا(س)، اسما و القاب امام زمان(عج) و صحنه‌های مهدوی حضور ایشان در عصرکنونی، جامعه و مهدویت، اهل بیت و شجره طیبه است.

 تدوین بسته برنامه های فرهنگ شهروندی در فرهنگسراها

 معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد همچنین با اشاره به برنامه های اوقات فراغت شهرداری گفت: همچنین با عنایت به فرارسیدن تابستان و در راستای ارتقاء فرهنگ شهروندی و پویایی فرهنگسراهای مشهد، برنامه های متنوع و مختلفی برای فرهنگسراهای سطح شهر نیز تدوین شده است.

اسکندری نژاد ترویج فرهنگ شهروندی را اولویت مدیریت شهری در آموزش ها و برگزاری دوره ها دانست و افزود: ارتقاء فرهنگ شهروندی و ترویج آن یک امر ضروری و از وظایفی است که برای مدیریت شهری تعریف شده است، لذا در تمامی دوره ها، ارائه بسته ها و برنامه های فرهنگی مناسب در خصوص ارتقای رفتارهای شهروندی مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه محیط فرهنگسراها به منظور پیشبرد اهداف آموزشی در این حوزه نقش موثری دارند ادامه داد: با هدف افزایش کیفیت زندگی در سطح شهر متناسب با اخلاق و سبک زندگی اسلامی، بسته برنامه های شهروندی و توانمندسازی در قالب برنامه های رویدادی، جشنواره ای، مسابقات و همایشی پیش بینی شده است.

اسکندری نژاد همچنین مطرح کرد: این برنامه های آموزشی در حوزه های موضوعی ترافیک، محیط زیست، حقوق شهروندی، کارآفرینی و مهارت، اخلاق در خانواده و ... می باشد که برای تمامی عموم شهروندان قابل استفاده می باشد.

پایان پیام/

کد خبر 1775970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha