اجرای پویش «حجاب من و عروسکم» در کانون شهدای چشمه پهن

عباسی از اجرای پویش «حجاب من و عروسکم» در بین اعضای کانون و بچه های روستای چشمه پهن با هدف تبیین فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد.

زهره عباسی، با اشاره به اهمیت آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با فرهنگ عفاف و حجاب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: هر چیزی که در دوران کودکی آموزش داده شود برای سالیان سال در ذهن و فکر افراد باقی می ماند و باید تلاش شود تا بهترین ها به کودکان آموزش داده شود.

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای چشمه پهن، با بیان اینکه باید از روش های جذاب و متنوع برای آموزش بهره گرفت، افزود: هیچ گاه نمی توان با اجبار چیزی را به فردی آموخت چرا که اجبار سبب دوری افراد از موضوع مورد نظر می شود.

وی با بیان اینکه زبان هنر و فعالیت های فرهنگی و جذب راه مناسبی برای آموزش است؛ اظهار داشت: مسئولان و متولیان فرهنگی باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

این بانوی فعال فرهنگی به جنگ نرم و توطئه های فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز ما با جنگی تمام عیار روبرو هستیم که می طلبد مسئولان فرهنگی در این راستا آگاه و هوشیار باشند و برنامه های ویژه برای مقابله با آن داشته باشند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین قرارگاه برای مقابله با جنگ نرم

عباسی با اشاره به فعالیت های گسترده کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: این پایگاه های دینی بهترین قرارگاه برای مقابله با جنگ نرم و توطئه های فرهنگی دشمنان هستند و بحمدالله امروز در سراسر نقاط شهری و روستایی کشور دایر شده و به فعالیت می پردازند.

این بانوی فعال فرهنگی با اشاره به اینکه امروز هیچ فردی از جنگ نرم دشمنان در امان نیست، بیان کرد: امروز شاهد این هستیم که همگان از کوچک و بزرگ با تلفن همراه خود با دنیا در ارتباط هستند و این مهم هم خوب است و هم آسیب های متعددی را به دنبال دارد که باید در این رابطه آگاه و هوشیار باشیم.

 وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم با همدلی، همراهی و همفکری تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و با برگزار برنامه های فرهنگی هر چند کوچک گامی بزرگ در راستای تربیت دینی صحیح فرزندانمان برداریم.

اجرای پویش «من رقیه را دوست دارم» در آستانه شهادت حضرت رقیه(س)

عباسی از اجرای پویش «من رقیه را دوست دارم» در بین اعضای کانون و بچه های روستای چشمه پهن با هدف تبیین فرهنگ عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این پویش نیز در آستانه شهادت حضرت رقیه (س) و مکمل پویش «حجاب من و عروسکم» است که در این پویش مقرر شده که دختر خانم های گل با حجاب در مکان های عمومی و مسجد حاضر شوند.

عباسی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: در این راستا پویشی تحت عنوان «حجاب من و عروسکم» راه اندازی شده که در این پویش بچه ها می توانند عکس های با حجاب  خود را با عروسک هایشان برای ما ارسال کنند.

مسئول کانون فرهنگی هنری شهدای چشمه پهن ادامه داد: این پویش برای زیباترین حجاب عروسک‌ها و گل دختر ها راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: برای شرکت در این پویش کافی است تصاویر خود را به همراه عروسک با حجاب خود برای ما به آدرس @Abasizh در پیامرسان روبیکا ارسال کنید.

عباسی با بیان اینکه به زیباترین و با حجاب‌ترین آثار، هدایای نفیسی اهدا خواهد شد، ادامه داد: مهلت ارسال عکس ها تا ۲۰ مرداد ماه است.

این بانوی فعال فرهنگی اضافه کرد: پویش به مناسبت شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها برگزار میشود.

مراسم عزاداری حضرت رقیه سلام الله علیها با حضور دختران ۳ تا ۷ ساله

وی همچنین به برگزاری مراسم عزاداری دخت اباعبدالله الحسین(ع) حضرت رقیه سلام الله علیها با حضور دختران ۳ تا ۷ ساله اشاره کرد و گفت: در روز شهادت حضرت رقیه مراسم روضه خوانی و سخنرانی با حضور اعضای کانون و خانواده های آنها برگزار می شود.

این بانوی فعالی فرهنگی اضافه کرد: در این همایش به دختر خانم ها روسری و سربند یا حضرت رقیه وهدایای فرهنگی و همچنین عروسک با حجاب که سربند حضرت رقیه دارد اهدا می شود.

عباسی اضافه کرد: این مراسم به همت کانون فرهنگی هنری شهدای چشمه پهن، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سجادی و با نوای شیخ حسین ساجدی در روز شنبه ۲۰ مرداد از ساعت ۱۰ صبح در مسجد امام سجاد(ع) برگزار می شود.

کد خبر 1776132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha