طرح «نشاط و تعالی مسجد» کارکردهای نهفته مساجد را بالفعل می‌کند

به گفته حاج علی اکبری، کارکردهای نهفته فعال نشده‌ای در مساجد وجود دارد که طرح نشاط و تعالی مسجد و محله می‌تواند این کارکردها را بالفعل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در نشست هم اندیشی طرح «نشاط و تعالی مسجد و محله» با تسلیت ایام اربعین گفت: قرارگاه شهید آوینی در تاریخ فرهنگ و هنر کشور یک رویداد مبارکی است.

وی با اشاره به اینکه در وهله نخست این قرارگاه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در گام بعدی در استان ها شکل گرفت، گفت: بازه زمانی اجرای این طرح ۶ ماهه است و امید می‌رود در دولت جدید نیز همین حرکت که احیاگر حرکات مردم پایه در مساجد است ادامه پیدا کند.

حاج علی اکبری با اشاره به اینکه قرارگاه شهید آوینی ناظر بر مناسبت ها و هویت های بومی و نیازهای استان ها است، گفت: ۶ طرح فاخر در قالب این قرارگاه در استان اجرایی می شود که طرح نشاط و تعالی مسجد و محله یکی از این طرح ها به شمار می رود که با همکاری کانون های مساجد اجرا می شود.

وی ادامه داد: اعتباراتی برای این طرح پیش بینی شده است لازم است تا مجریان به عنوان فعالیت های مبنایی به آن توجه کرده و مستندات برای طرح ها به ثبت برسانید. تفاوت بچه های مسجدی با سایر تشکل ها در این است که کانونی‌ها مرجع خود را مسجد انتخاب می کنند و کار را برای خدا انجام می دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان ضمن توصیه به مجریان این طرخ گفت: کارهای مبنایی انجام دهید، تنها به کانون خود متمرکز نشوید و برای کانون های دیگر هم برنامه داشته باشید. برای فعالیت خود در اقصی نقاط استان پایگاه بزنید و بر روی مناطق محروم متمرکز شوید. روی هزینه کرد قرارگاه حساس باشید و مستندسازی دقیق داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه مسجد گالری هنرهای اسلامی است، گفت: کارکردهای مسجد متنوع است و کانون های مساجد می تواند این کارکردها را احیا کنند.

حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه آبادی مساجد تنها برای عبادت برازنده نظام جمهوری اسلامی نیست، تصریح کرد: مسجد کارکردهای اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، آموزشی و حمایتی دارد که که باید احیا شود. نگاه تمدنی به مسجد داشته باشید و کارکردهای نهفته فعال نشده مسجد را در قالب این طرح بالفعل کنید.

کد خبر 1776258

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha