گسترش عفاف و حجاب نیازمند اقدامات فرهنگی است

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: گسترش عفاف و حجاب در جامعه نیازمند اقدامات فرهنگی، آموزشی و دوری از فعالیت‌های انتظامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، ابوالفضل ابوترابی در نشست خبری با اصحاب رسانه حوزه انتخابیه خود به موضوعات اجتماعی و فرهنگی اشاره و اظهارکرد: موضوع عفاف و حجاب و برخورد با کشف حجاب نیازمند قانون است که فرآیند تصویب لایحه آن در مجلس انجام و این موضوع در دستور کار شورای نگهبان برای تایید است.

نماینده مردم نجف آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخوردهای قضایی و انتظامی جوابگوی وضعیت ناهنجار نیست، افزود: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند اقدامات فرهنگی، آموزشی است و برای برخورد با متخلفین از ظرفیت های مجازاتی خاص باید استفاده کرد.

وی یادآورشد: محرومیت های اجتماعی مصداقی از مجازات برای افراد خاطی در امر حجاب است که بر اساس بی قانونی از بعضی امکانات عمومی بی بهره بمانند.

ابوترابی با بیان اینکه در قانون چک هم از همین محرومیت های اجتماعی استفاده شده، تصریح کرد: افرادی که خوش حساب نیستند و چک برگشتی زیادی دارند از خدمات چک کمتر بهره می گیرند.

وی ادامه داد: با ایفای رنگ بندی قانونمداری برای افراد جامعه، بهره گیری از خدمات دسته بندی می شود و افراد قانون گریز کمترین سطح بهره برداری از امکانات عمومی را خواهند داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تحولات رسانه ای با توسعه دیجیتال را مهم برشمرد و گفت: همین اتفاقات خبرنگاری سنتی را به نوین تبدیل کرده و باعث شده که گسترده کار بیش از یک منطقه برود وگاهی بین المللی شود.

وی با بیان اینکه امروز نقش مردم در اطلاع رسانی افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: توسعه فضای مجازی به این اصل کمک کرده و دامنه کار خبرنگاری به همه شهروندان و فعالان رسانه ای رسیده است.

ابوترابی حمایت از رسانه ها و تدوین آیین نامه برای مصونیت فعالان این عرصه را مهم دانست و اذعان داشت: مسکن، معیشت و استقلال کاری برای خبرنگاران مهم بوده و با تدوین یک طرح و آیین نامه به این موضوع کمک می شود.

وی ادامه داد: خبرنگاران باید از حمایت های مشاغل سخت بهره مند شوند و اینگونه کار آن ها توسعه یافته و حمایت خوبی برای فعالان رسانه ای خواهد بود.

این نماینده مجلس در خصوص فیلتر بعضی از شبکه های اجتماعی هم گفت: این تصمیم را شورای فضای مجازی گرفت و ارتباطی با مجلس شورای اسلامی و قوانین آن ندارد.

کد خبر 1776312

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha