جمیل مزهر: انتخاب سنوار، اولین پاسخ مقاومت به ترور هنیه است

جمیل مزهر درباره انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد که انتخاب سنوار، اولین پاسخ مقاومت به ترور هنیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، جمیل مزهر، معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در مصاحبه ای با شبکه المیادین بر پایداری مردم فلسطین در نوار غزه در رد آوارگی با وجود وحشیگری‌های نبرد تاکید کرد.

وی  گفت: مقاومت در نوار غزه به دشمن ضرر می‌زند و با وجود عدم توازن قدرت، نقشه‌های او را خنثی کرده است و مقاومت با وجود کشتارهای دشمن علیه آنان،  مردم به دور مقاومت هستند و از مقاومت حمایت می‌کنند.

جمیل مزهر با تاکید بر اینکه سیاست ترور چیزی جز تلاش‌های نافرجام برای دستیابی به یک پیروزی دروغین نیست، خاطرنشان کرد: ترور رهبران، شعله‌های مقاومت را عمیق‌تر کرد، هرچند که از دست دادن رهبران اسماعیل هنیه و فؤاد شکر ضایعه بزرگی است، ترور منجر به این می‌شود که محور مقاومت به تجاوزات اسرائیل پاسخ دهد.

مزهر درباره انتصاب یحیی سنوار به عنوان رئیس شورای سیاسی حماس گفت: این انتخاب پاسخ اولیه به دشمن و تایید گزینه مقاومت حماس بود.

وی گفت: رهبری سنوار به مقاومت شتاب جدیدی خواهد داد، زیرا او فردی است که قادر به ایجاد وحدت ملی و تقویت مشارکت است.

وی تاکید کرد: واضح است که نتانیاهو تلاش می‌کند آمریکا و غرب را درگیر جنگ منطقه ای کند تا شکست خود را بپوشاند و باراه اندازی یک جنگ منطقه ای تداوم حکومت خود را تضمین کند.

مزهر با تاکید بر اینکه موضع آمریکا «ادامه فریب و اطلاعات نادرست» است و «بایدن کسی است که جنگ علیه مردم فلسطین را رهبری می‌کند»، خاطرنشان کرد: «واشنگتن توانایی توقف تجاوز را دارد، اما به روند تجاوزات با فریب ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد:  دولت اسرائیل نمی‌خواهد به توافقی برای توقف جنگ دست یابد، در حالی که مقاومت انعطاف پذیری زیادی در رسیدن به توافق نشان داد.

مزهر با قدردانی از نقش جبهه های پشتیبانی در لبنان، یمن و عراق و ایران که در کنار نیروهای مقاومت ایستاده اند، افزود: ما در عراق و ایران با همه طرف‌های محور مقاومت و در آنجا دیدار کردیم و آن تاکیدی بر ادامه حمایت از جبهه‌های حمایت از مقاومت در غزه بود.

مزهر با تاکید بر اهمیت توافق پکن که گامی پیشرفته در بازگرداندن وحدت ملی فلسطین است، بر غیرقابل قبول بودن ادامه تعلل در اجرای توافقنامه به ویژه با تلاش مداوم برای حل مسئله فلسطین و نسل کشی در غزه تاکید کرد.

کد خبر 1776316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha