هیچ تفکر و اندیشه‌ای نمی‌تواند مکتب امام حسین (ع) را متزلزل کند

امام جمعه موقت مارگون پیاده‌روی اربعین را نماد و مظهر آزادگی دانست و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که این مکتب به حق بوده و هیچ تفکر و اندیشه‌ای نمی‌تواند مکتب امام حسین (ع) را متزلزل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «کاظم رضایی اصیل» ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را به زبان تشکر اختصاص داد و اظهار کرد: خداوند در آیه ۷ سوره ابراهیم می‌فرماید «به خاطر بیاورید هنگامی را که پروردگارتان اعلام داشت، اگر شکرگزاری کنید، بر نعمت‌های شما خواهم افزود، اگر ناسپاسی کنید، مجازات شدید خواهید شد».

امام جمعه موقت شهرستان مارگون با ذکر این سوال که چه کاری انجام دهیم تا ظرفیت‌های وجودی ما بیشتر و خداوند به ما برکت و حکمت دهد؟، گفت: اگر قدردان نعمت‌هایی که خداوند به ما داده باشیم، پروردگار آنها را افزایش خواهد داد.

وی با بیان این شعر که «شکر نعمت، نعمتت افزون کند. کفر نعمت از کفت بیرون کند»، افزود: اگر شکرگزار نعمت‌های خداوند نباشیم، خدا نیز نعمت‌ها را از ما می‌گیرد.

حجت الاسلام رضایی اصیل ضمن انتقاد از کسانی که زبان گله آنها بسیار بوده و حتی از خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام نیز گلایه دارند، ادامه داد: اگر انسان ظرفیت وجودی بالایی داشته باشد، خداوندی نیز رزق و روزی و همچنین علم او را افزایش می‌دهد.

خطیب موقت نماز جمعه شهر مارگون یادآور شد: شخص فقیری خدمت امام رضا (ع) برای کمک آمد، حضرت به وی یک خوشه انگور داد، ولی این شخص از گرفتن آن خودداری کرد.

وی با اشاره به اینکه این شخص به امام علیه السلام گفت شکم زن و بچه هم خالی است شما به من انگور می‌دهید، بیان کرد: در همان حال شخصی وارد شد، به امام سلام کرد و نشست، حضرت یک دانه از آن خوشه انگور را به این شخص داد و این شخص از امام تشکر کرد و گفت من آمده بودم تا حال شما را بپرسم و برگردم.

حجت الاسلام رضایی اصیل با بیان اینکه امام رضا (ع) یک خوشه انگور به این فرد داد و این شخص دوباره از امام تشکر کردند، اظهار کرد: امام علیه السلام طبق نامه‌ای یک باغ انگور را به این شخص هدیه داد و پس از تشکر مجدد دوباره این فرد، امام زمین‌های اطراف آن باغ را به این شخص بخشیدند.

امام جمعه موقت شهر مارگون گفت: شخص فقیر که شاهد این ماجرا بود بسیار ناراحت شد که چرا امام به این شخص که فقط دلتنگ وی بود، باغ و زمین بخشید؟.

وی خاطرنشان کرد: امام رضا علیه السلام زیر نامه بخشش این زمین‌ها نوشتند «لَئِن شَکَرتُم لَاَزیدَنَّکیم و لَئِن کَفَرتُم اِنَّ عَذابی لَشَدید» باید زبان شکر داشته باشیم تا خداوند همیشه و در همه حال به ما لطف داشته و رزق روزی خود را چند برابر کند».

حجت الاسلام رضایی اصیل در خطبه دوم نماز جمعه ضمن توصیه مجدد خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه (س) دختر حضرت امام حسین (ع)، افزود: این دختر سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام بعد از پیاده‌روی طولانی با پای برهنه روی خار مغیلان و همچنین تحمل شلاق‌های پی در پی از کربلا تا کوفه، از کوفه تا شام در خرابه‌های شام با بی‌تابی تمام، بهانه پدرش را می‌گرفت.

امام جمعه موقت شهر مارگون گفت: آن افراد ملعون تحمل گریه‌های این دختر معصوم را نداشتند و سر حضرت را در تشت خونین جلوی وی گذاشتند که این طفل معصوم با دیدن صحنه‌های دلخراش به اندازه‌ای با بی‌تابی‌های زیاد در فراق بابا به شهادت رسیدند.

وی ضمن تبریک ۲۳ مرداد، سالروز پیروزی مقاومت حزب الله لبنان را یادآور شد و افزود: در این روز حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه در مقابل اشغالگران و غاصبان صهیونیستی ایستادگی کردند و به پیروزی رسیدند.

حجت الاسلام رضایی اصیل تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر با کشتار فجیع و بی‌رحمانه انسان‌های بی‌گناه حدود ۴۰ هزار نفر از زنان، کودکان و مردم مظلوم و بی دفاع غزه را به شهادت رساندند، آن هم در جنگی نامتعارف که این مردم سلاحی برای دفاع از خود نداشتند.

خطیب موقت نماز جمعه مارگون گفت: این رژیم کودک کش جلوی چشم افکار عمومی دنیا و همچنین امپریالیسم جهانی دست به نسل کشی مردم مظلوم فلسطین می‌زند که آنها صاحبان اصلی این سرزمین هستند.

وی یادآور شد: هم اکنون نیز رژیم غاصب صهیونیستی با نقض حاکمیت ملی کشورمان دست به اقدام ترور بزدلانه شهید اسماعیل هنیه، رهبر حماس زد که قطعاً پاسخ کوبنده‌ای دریافت خواهد کرد.

حجت الاسلام رضایی اصیل با اشاره به اینکه دنیای اسلام، غرب و غرب گرایان در سکوت برای محکوم کردن این جنایت قرار دارند، بیان کرد: رژیم صهیونیستی کودک کش، آمریکای جنایتکار و استعمارگران باید بدانند که به زودی فرزندان این مملکت آنها را تنبیه خواهند کرد.

امام جمعه موقت شهر مارگون ضمن اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر خونخواهی میهمان عزیز کشورمان تاکید کردند، افزود: این غاصبان و کودک کشان با شدیدترین حملات تنبیه خواهند شد.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها ضمن تقدیر و تشکر از خدمات بی‌منت شهرداری مارگون، ادامه داد: یکی از خدمات مهم و قابل تمجید آسفالت خیابان‌های این شهر بوده که به درستی انجام شده است.
حجت الاسلام رضایی اصیل از شهردار مارگون خواست که پیگیر یک پارک مناسب و در خور شأن برای تفریح مردم این شهر باشد و افزود: مارگون چندین سال شهرستان شده ولی این حق مردم نیست که از داشتن پارک و یک مکان سبز برای سرگرمی فرزندان محروم باشند.
خطیب موقت نماز جمعه شهرستان مارگون ضمن اظهار گلایه از فرماندار شهرستان و استاندار استان، گفت: علاوه بر نداشتن فضای سبز، هنوز بسیاری از نهادهای خدمتگزار به مردم در این شهرستان مستقر نشده‌اند.
وی با اشاره به اینکه مردم این شهرستان شیعه و همگی پای آرمان‌های نظام و انقلاب ایستاده‌اند و این محرومیت شایسته آنها نیست، از مسئولان خواست که علت کم کاری، خدمت نکردن به مردم و همچنین تبعیض قائل شدن بین این شهرستان و دیگر شهرستان‌ها را توضیح دهند.
حجت الاسلام رضایی اصیل اربعین حسینی را یادآور شد و ادامه داد: خیمه امام حسین (ع) در ۱۴۰۰ سال قبل ۷۲ نفر بودند ولی هم اکنون در مقیاس بالاتر صدها میلیون نفر هم اکنون در این خیمه قرار دارند.
امام جمعه موقت شهر مارگون خیمه امام حسین(ع) را خیمه حق در برابر تزویر، نیرنگ، ظلم، فساد و فحشا دانست و خاطرنشان کرد: این خیمه در سرتاسر عالم حتی کشورهای اروپایی و آفریقایی گسترده شده و تنها مختص به شیعیان یا مسلمانان نیست.
وی پیاده‌روی اربعین را نماد و مظهر آزادگی دانست و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که این مکتب به حق بوده و هیچ تفکر و اندیشه‌ای نمی‌تواند مکتب امام حسین (ع) را متزلزل کند.
کد خبر 1776331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha