تأخیر در خونخواهی قطعی شهید هنیه، تدبیری مجازات‌کننده و بازدارنده است

حجت‌الاسلام توکلی با اشاره به اینکه خونخواهی شهید هنیه قطعی است و رهبری و سیدحسن نصرالله در خط مقدم این خونخواهی قرار دارند؛ در خصوص تاخیر در اقدام عملی نکاتی بیان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام علی توکلی در خطبه‌های نمازجمعه(۱۹مرداد) با اشاره به اهمیت و جایگاه نمازجمعه و نیز با توجه به معرفی مسئول جدید ستاد نمازجمعه مرکز استان در روزهای اخیر؛ بر ضرورت فعالیت‌هایی که منجر به خاطره ماندگار برای خردسالان و ایجاد انگیزه بیشتر در همراهی آنان با والدین برای شرکت در نمازجمعه شود، تاکید کرد.
خطیب موقت جمعه کرمان نمازجمعه پرجاذبه و پرجمعیت را مهم خواند و افزود: خود نمازجمعه و شرکت در آن از التزامات به نظام اسلامی است؛ یکی از سوالات جدی این است چند درصد از مدیران در نمازجمعه شرکت می‌کنند!؟
وی با بیان اینکه هر فردی تا زمانی که معتقد به نظام جمهوری اسلامی است باید به شرکت در نمازجمعه هم التزام داشته باشد؛ حداقل فایده شرکت در این فریضه را دیدار خواهران و برادران ایمانی عنوان و بیان کرد: نمازجمعه نباید تابع اغراض شخصی و منفعتی باشد که هر کس از یاد خدا روی‌گردان شود زندگی پرمخمصه‌ای خواهد داشت.
خطیب موقت جمعه کرمان در خطبه‌ دوم اهمیت حق‌الناس را مورد تاکید قرار داد و افزود: تقوا باعث اهمیت دادن به حقوق مردم است و برای همین امام حسین علیه‌السلام در شب عاشورا فرمودند کسانی که حقی به گردن‌شان هست، بروند.
وی سپس اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته با بزرگترین و گسترده‌ترین جنایت تاریخ بشر در غزه مواجه هستیم و اوج این جنایت با ترور شهید هنیه در کشور ما اتفاق افتاد؛ او میهمان ما بود و ما باید از میهمان خود حمایت و دفاع کنیم.
حجت‌الاسلام توکلی با بیان اینکه رهبری به صراحت فرمودند ما در برابر این ترور خونخواهی می‌کنیم؛ به سنگ تمام ایشان و ملت ایران و شیعیان در بدرقه پیکر این شخصیت سُنی اشاره و خاطرنشان کرد: این وحدتی است که امامین انقلاب بارها بر آن تاکید کردند و این اتحاد امروز دنیا را تحت‌الشعاع خود فرار داده است.
وی ادامه داد: امروز دنیای اهل سنت به اقدام شیعیان ایران غبطه می‌خورند و به سران خود طعنه می‌زنند که شیعیان، رهبر سنی را چنین حمایت و همراهی کردند و این از برکات نظام است.
خطیب موقت جمعه کرمان اضافه کرد: مقام معظم رهبری و سیدحسن نصرالله، دو عالم شیعه به خونخواهی یک چهره شاخص و خوش‌سابقه اهل سنت برخاستند و در خط مقدم خونخواهی این شهید حماس هستند لذا خونخواهی شهید هنیه قطعی است و آنقدر فضا علیه اسرائیل و رژیم غاصب سنگین است که اضطرابی که این روزها فضای اسرائیل را فرا گرفته از خونخواهی کمتر نیست و تاخیر در خونخواهی، برای دولت اسرائیل زجرکش کننده است.
وی گفت: میان وعده دوم برای اسرائیلی‌ها انتخاب یحیی السنوار، جانشین هنیه بود که ۲۳ سال در اسرائیل زندانی و اسیر بوده و در مبادله اسرا آزاد شده و چند محکومیت حبس ابد داشته است؛ او در برابر اسرائیل انعطاف ناپذیر است و آنها که از اول طوفان‌الاقصی دنبال زدن او بودند، انتخاب او زجر اضافه‌ای بر رژیم است که او را از پا در می‌آورد.
حجت‌الاسلام توکلی با افزودن این مطلب که امروز دنیا در بهت و حیرت است و آنها از ترس خود مانند موش به لانه خزیده‌اند و پیغام و تماس می‌دهند که کوتاه بیایید؛ به صراحت اظهار کرد: اگر ایران کوتاه بیاید، بازدارندگی او از بین رفته و اسرائیل به کشورهای کوچک منطقه به راحتی حمله می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه باید موشک‌های ما اقتدارمان را نشان بدهد و می‌بینید امروز اقتدار موشکی ما چه بر سر دنیا آورده؛ این همه را نتیجه گذاشتن سنگ‌بنای روز قدس توسط امام راحل دانست و در ادامه افزود: از امتیازات یحیی السنوار تسلط او به زبان عبری است و اینکه روح و روان اسرائیلی‌ها و مقتضیات آنان را می‌شناسد و خوب می‌داند چه کند اما ایران هم دست از حمایت خود بر نمی‌دارد.
حجت‌الاسلام توکلی با یادآوری این نکته که اینها زحمات شهید سلیمانی است که امروز نتیجه می‌دهد؛ گفت: باید دشمن را نقره‌داغ کرد که دیگر از این غلط‌ها نکند زیرا ایران، ایران ۵۰ سال پیش نیست و کافی است هشدار و اخطاری بدهد، دنیا دست و پای خود را جمع می‌کند.
وی بیان کرد: آمریکایی‌ها می‌توانند حمله کنند اما از عکس‌العمل و واکنش سخت ما می ترسند زیرا در آن صورت دیگر پایگاه‌های او در منطقه امنیت نخواهند داشت و ما در زمان انتقام محدودیتی برای خود قائل نیستیم و هر پایگاه نظامی داشته باشد از تیررس سلاح‌های پیشرفته ایران پنهان نیست و ما همه اینها را مدیون شهدا و حاج قاسم و امام و رهبری هستیم.
خطیب موقت جمعه کرمان متذکر شد: شاید سالها بعد رهبری معظم انقلاب شناخته شود که این مرد چگونه دنیا را مدیریت می‌کند و با تدبیری پیش می‌برد که هم  مجازات کننده و هم بازدارنده باشد.
وی در پایان از شهرداری کرمان به جهت نهضت آسفالت و بازکردن گره‌های ترافیکی شهر تشکر کرد و گفت: باید زبان تشکر داشت زیرا همیشه زبان انتقاد خوب نیست.

کد خبر 1776333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha