خیز بلند شهرداری کرمان برای خدمات‌دهی مناسب به زائران پاکستانی در موکب ماهان

شهردار کرمان از عزم جزم این نهاد برای رفع مشکلات چندین ساله موکب ماهان و خدمات‌دهی مناسب به زائران پاکستانی خبر داد.

محسن تویسرکانی، شهردار کرمان در جریان نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان مبنی بر اقدامات مرتبط با اربعین با اشاره به اینکه شهرداری کرمان سال گذشته در مرز ریمدان خدمات‌دهی کرد؛ افزود: امسال اما با اهتمامی که نسبت به موکب ماهان است، ریمدان نمی‌رویم.
شهردار کرمان افزود: چالش‌های سال گذشته زائران پاکستانی اعم از نقلیه آنان از ترمینال کرمان، غذا و... را رصد کردیم و متمرکز بر موکب ماهان شدیم.
وی آسفالت سه هزار مترمربع فضای مربوط به موکب ماهان، ایجاد پایش تصویری، زیرساخت برای آشپزی و... را از جمله اقدامات انجام شده طی یک مدت کوتاه دانست.
تویسرکانی اظهار کرد: از طرفی چون خیلی از موکب‌های گسیل شده به کربلا و نجف، مردمی است، تصمیم گرفتیم کل امکاناتی که سال گذشته در ریمدان مستقر کردیم، به شکل امانی به این موکب‌ها بدهیم که اتفاق خوبی بود و باعث صرفه‌جویی و رضایتمندی شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از رسالت‌های جدی شهرداری را توجه به مسائل فرهنگی با تمرکز بر فعالیت‌های مذهبی عنوان کرد و افزود: در همین راستا یکی از اقدامات اخیر، ایجاد بوستان داخل مصلی کرمان به دلیل برگزاری رویدادهایی است که در این مکان رقم می‌خورد و باید در شأن کرمان می‌بود.
وی همکاری در ایجاد گذر غدیر برای نخستین بار در کرمان را از دیگر اقدامات قابل ذکر شهرداری نام برد و تصریح کرد: در همه رویدادهای شهری و همه راهپیمایی‌ها شهرداری حضور فعال دارد و در پیاده‌روی جاماندگان اربعین نیز نقش خواهیم داشت.

کد خبر 1776414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha