محکومیت کشتار شنیع صهیونیست‌ها در مدرسه نوار غزه

هنگام نماز صبح امروز، بمباران مدرسه اسکان آوارگان در نوار غزه توسط صهیونیست‌ها، بیش از ۱۰۰ شهید برجای گذاشت و گروه‌های مختلف فلسطینی این کشتار را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، در حالی که تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه وارد سیصد و نهمین روز خود شده است، صبح امروز رژیم صهیونیستی قتل عام جدیدی را علیه غیرنظامیان مرتکب شد و مدرسه «تابعین» در محله الدرج در مرکز شهر غزه را که محل اسکان آوارگان است، هدف قرار داد.

دفتر رسانه های دولتی در غزه اعلام کرد:  ارتش رژیم صهیونیستی در داخل مدرسه تابعین قتل عام انجام داده و بیش از ۱۰۰ شهید و ده ها مجروح به جا گذاشته است.

وی افزود: در این  چارچوب حمله، جنایت و نسل کشی و  پاکسازی قومی علیه مردم فلسطین روشن است.

دفتر رسانه‌های دولتی در غزه در بیانیه‌ای در سحرگاه روز شنبه تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم آوارگان فلسطینی را هنگام اقامه نماز صبح بمباران کردند و این امر باعث شد تعداد شهدا به سرعت افزایش یابد.

وی افزود: به دلیل وحشت این کشتار و کثرت شهدا، تیم‌های پزشکی، پدافند شهری و تیم‌های امدادی و اورژانس تاکنون موفق به بازیابی پیکر همه شهدا نشده‌اند.

دفتر رسانه ای دولت در غزه  این کشتار را به شدت محکوم کرد و از جهانیان خواست تا آن را محکوم کند و اشغالگران و دولت آمریکا را مسئول کامل این حمله دانست.

وی مجدداً از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی و بین‌المللی خواست بر اشغالگران فشار بیاورند تا جنایت نسل‌کشی و پاک‌سازی قومی علیه غیرنظامیان و آوارگان در نوار غزه را متوقف کنند و آبشار خون‌های جاری را متوقف کنند.

محمود بصل، سخنگوی دفاع غیرنظامی در غزه به المیادین توضیح داد که بمباران اسرائیل منجر به شعله ور شدن آتش در اجساد فلسطینی‌ها شد و خدمه در تلاش برای کنترل آتش برای بازیابی اجساد فلسطینی ها هستند شهدا و نجات مجروحان

سخنگوی دفاع غیرنظامی افزود: اشغالگران مسجد داخل مدرسه الطبعین را در نماز صبح با سه فروند موشک هدف قرار دادند و خدمه پدافند غیرنظامی تا لحظه هدف قرار دادن مدرسه بیش از ۹۰ شهید را شمارش کردند و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.

وی تصریح کرد: هنوز مقادیر زیادی از اعضای بدن و اجساد پاره شده در داخل بیمارستان الاهلی العربی وجود دارد و صاحبان آنها شناسایی نشده اند و خانواده ها در شناسایی فرزندان خود با مشکل مواجه هستند، در حالی که بیشتر جراحات منتقل به بیمارستان در وضعیت بسیار وخیم قرار دارند.

خالد الشطلی، روزنامه نگار در مصاحبه با المیادین گفت که اشغالگران از سه موشک که هر کدام بیش از دو هزار پوند وزن داشتند در بمباران مدرسه تابعین در غرب شهر غزه استفاده کردند.

محکومیت کشتار هولناک در مدرسه «تابعین»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) کشتار مدرسه تابعین را «جنایتی هولناک» توصیف کرد و این اقدام را مجموعه‌ای از جنایات و کشتارهای بی‌سابقه در تاریخ جنگ‌ها دانست.

حماس تاکید کرد که صهیونیست‌ها،   بهانه‌های دروغین برای هدف قرار دادن غیرنظامیان، مدارس، بیمارستان‌ها و خیمه‌های آوارگان ایجاد می‌کند و این بهانه‌ها همه دروغ‌های آشکار برای توجیه جنایات خود است.

وی گفت: این کشتار تاکیدی آشکار از سوی دولت اشغالگر رژیم صهیونیستی بر ادامه جنگ نابودی مردم فلسطین است و تشدید جنایت صهیونیست‌ها بدون حمایت آمریکا ادامه نمی یافت.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای هدف قرار دادن نمازگزاران در مدرسه تابعین توسط ارتش اشغالگر را جنایت جنگی تمام عیار توصیف کرد.

جهاد اسلامی گفت: انتخاب وقت نماز صبح برای انجام این کشتار هولناک مؤید این است که اشغالگران به قصد ایجاد بیشترین تعداد ممکن از شهدا در میان غیرنظامیان از جمله کودکان و سالمندان بوده‌اند.

جهاد اسلامی تاکید کرد: بهانه‌هایی که ارتش اشغالگر اسرائیل برای تخریب مدارس ارائه می‌کند، همان بهانه‌هایی است که قبلاً برای تخریب بیمارستان‌ها استفاده می‌کردند.

کمیته های مقاومت در فلسطین گفتند:  کشتار هولناک اسرائیل توسط اشغالگران در حالی که آوارگان در حال اقامه نماز صبح بودند، فصلی جدید از جنایات جنگی است که توسط دشمن جنایتکار در غزه انجام شده است و هدف آن برای نابود کردن و سلاخی غیرنظامیان بی دفاع به منظور ریشه کن کردن و آواره کردن آنها از سرزمین خود است.

وی با اشاره به اینکه کشته شدن ده ها آواره در نماز صبح در مدرسه تابعین با استفاده از سلاح‌ها و موشک‌های آمریکایی صورت گرفته است، افزود: خون شهدای مردم ما که با استفاده از سلاح های آمریکایی شهید شهداند، لکه ننگی بر پیشانی همه بشریت خواهد ماند.

کمیته‌های مقاومت با ارسال فراخوانی به مردم قدس، کرانه باختری، سرزمین‌های فلسطینی اشغالی در سال ۱۹۴۸ و مهاجران از آنها خواستند که به طور کلی بسیج شوند و به مقاومت خود ادامه دهند.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین با محکوم کردن کشتار شنیع اسرائیل تاکید کرد که دولت نتانیاهو تشنه خون فلسطینیان است و با بی توجهی به قطعنامه ها و قوانین بین المللی به تجاوزات و جنایات نسل کشی خود ادامه می‌دهد.

جبهه دموکراتیک گفت:  این حمله نشان داد که دولت اشغالگر اسرائیل برای توجیه جنایات نسل کشی خود در نوار غزه به انتشار ادعاها و دروغ های مضحک ادامه می‌دهد.

وی همچنین تاکید کرد که اگر حمایت آمریکا نبود، دولت راست‌گرای فاشیست قتل عام مدرسه  تابعین را مرتکب نمی‌شد.

جبهه عمل اسلامی لبنان در بیانیه ای کشتار هولناک و قتل عام فجیع، قتل عام نمازگزاران توسط دشمن خیانتکار صهیونیستی در مدرسه تابعین در محله الدرج را محکوم کرد
در این بیانیه آمده است: کسانی که مسئول این کشتارها هستند، کسانی هستند که از دشمن حمایت می کنند و از طریق یک پل هوایی روزانه به او سلاح و مهمات می رسانند، به ویژه دولت شیطانی آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و سایر کشورهای غربی.
در این بیانیه تاکید شد که این جنایت خونین فجیع، مردم فلسطین را از ادامه راه «جهاد و مبارزه مستمر او» باز نمی‌دارد، زیرا «زبان اسلحه، آهن، آتش و مقاومت تنها  گزینه مؤثر برای بازدارندگی دشمن و جلوگیری از دستیابی او به اهداف توطئه‌آمیز شیطانی‌اش است.


وزارت امور خارجه اردن  نیز در بیانیه‌ای، بمباران مدرسه تابعین توسط اسرائیل را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و هدف قرار دادن غیرنظامیان دانست.

وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف قرار دادن غیرنظامیان و کشتار عمدی این تعداد زیادی از غیرنظامیان شواهد قطعی بر عدم اراده سیاسی در طرف اسرائیلی برای پایان دادن به این جنگ است.

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه ای اعلام کرد: ما به شدت بمباران مدرسه در نوار غزه توسط اشغالگران اسرائیلی را محکوم می کنیم.

وزارت امور خارجه عربستان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ما با شدیدترین عبارت هدف قرار دادن مدرسه که پناهگاه آوارگان بود، را محکوم می کنیم.

کد خبر 1776463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha