سرنوشت فلسطین در دست مذاکره‌کنندگان

بیانیه سه جانبه قطر، مصر و آمریکا در خصوص آتش بس در غزه در حالی داده شده است که امروز رژیم صهیونیستی حمام خون دیگری در غزه به راه انداخته است.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: در حالی که ۳۱۰ روز از حملات رژیم صهیونیستی به غزه می‌گذرد و این حملات بیش از ۴۰ هزار شهید برجای گذاشته است، بار دیگر زمزمه آتش بس از سوی میانجی گران به گوش می‌رسد.

مصر، قطر و آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی و جنبش حماس دعوت کردند مذاکرات برقراری آتش بس را در ۱۵ آگوست (۲۵ مرداد) در دوحه یا قاهره از سر بگیرند.

دوحه و قاهره پیش از این میزبان مذاکرات آتش‌بس بوده‌اند، با این وجود، مذاکرات به علت کارشکنی‌های مسئولان اسرائیلی تاکنون نتیجه‌ای در بر نداشته است.

در بیانیه مشترک مصر، قطر و آمریکا آمده است: زمان آن رسیده است تا توافق آتش‌بس صورت گیرد و اسرا آزاد شوند.

روزنامه «نشنال» فاش کرد: یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس نامه‌ای به میانجی‌گران مصری درباره درخواست‌های حماس  برای انعقاد قرارداد مبادله اسرا، به عنوان بخشی از توافقی که منجر به آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، ارسال کرده است.

در این گزارش آمده است که «یحیی سنوار» تاکید دارد که ارتش رژیم صهیونیستی باید از نوار غزه به طور کامل عقب نشینی کند و تعدادی از اسرای برجسته فلسطینی و کسانی که محکومیت‌های بالایی دارند را آزاد کند.

یک منبع آگاه از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) اعلام کرده است که بیانیه سه جانبه، «زمینه محکم» برای دستیابی به توافق آتش بس نیست.

از سویی دیگر، شبکه رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی، مذاکرات جدید درباره دستیابی به‌آتش بس در نوار غزه و مبادله اسرا بین اسرائیل و مقاومت فلسطین را آخرین فرصت ارزیابی کردند.

در حالی دفتر نتانیاهو در بیانیه‌ای آورده است که اسرائیل در ۱۵ ماه آگوست هیئتی از مذاکره‌کنندگان را به محل مورد توافق اعزام خواهد کرد که «سیاست ترور» رهبران حماس همچنان ادامه دارد و همچنین از قتل عام فلسطینی‌ها در غزه دست برنداشته است و با بمباران مدرسه تابعین، محل اسکان آوارگان فلسطینی که بیش ۱۰۰ شهید و زخمی داشته است، حمام خون دیگری به راه انداخته است.

با این وجود، آمریکا امید دارد که دو طرف با انعطاف زیاد سر میز مذاکره بنشینند، اگر چه هنوز مکان قطعی مذاکرات برای این دوره مشخص نیست.

بر همین اساس، باید دید که سرنوشت مذاکرات بین حماس و اسرائیل با گذشت ۳۱۰ روز از جنگ غزه چگونه خواهد شد و وضعیت فلسطینیان در غزه به چه سویی خواهد رفت؟  

کد خبر 1776507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha