درخواست حماس از میانجی‌گران در خصوص مذاکرات آتش بس

جنبش حماس از طرف‌های میانجی قطر و مصر خواست به جای وارد شدن به مذاکرات جدید، طرحی برای اجرای آنچه جنبش در ۲ ژوئیه با آن موافقت کرده است، ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، با توجه به ناسازگاری اشغالگران صهیونیست در مذاکرات و ادامه کشتار در نوار غزه، جنبش حماس ازطرف‌های میانجی قطر و مصر خواست به جای وارد شدن به مذاکرات جدید، طرحی برای اجرای آنچه جنبش در ۲ ژوئیه با آن موافقت کرده است، ارائه دهند.

حماس در بیانیه‌ای توضیح داد: در خواست حماس با انعطاف‌پذیری و مثبت‌اندیشی در جهت دستیابی به اهداف و منافع مردم  است و خواستار توقف نسل کشی و باز شدن راه برای فرآیند تبادل زندانیان، امداد رسانی برای مردم و بازگشت آوارگان و بازسازی است، اما  دشمنان رژیم صهیونیستی با  رد و تداوم قتل‌عام‌ علیه مردم فلسطین به آن پاشخ می‌دهد.

حماس تاکید کرد: ما با پیشنهاد میانجی‌گران در ششم ماه می موافقت کردیم و از اعلامیه رئیس جمهور بایدن و قطعنامه شماره ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه استقبال کردیم.

حماس گفت: ما و برادران میانجی در مصر و قطر از نیات و مواضع واقعی اشغالگران و نتانیاهو آگاه هستیم و حماس نیز به توافق اخیر دوم ژوئیه ۲۰۲۴ پاسخ داده بود.

حماس افزود: اشغالگران موافقت ما را با شروط جدیدی پاسخ دادند که روند مذاکرات نبود و به تشدید تجاوزات خود علیه مردم فلسطین و کشتارهای بیشتر ادامه دادند تا اینکه به ترور اسماعیل هنیه منتهی شد.

حماس ادامه داد: حتی پس از اعلام بیانیه سه جانبه، اشغالگران در سحرگاه شنبه گذشته جنایت فجیعی را مرتکب شدند و قتل عام را علیه آوارگان در مدرسه «تابعین» در محله الدرج در شهر غزه انجام دادند که منجر به شهادت بیش از ۱۰۰ غیرنظامی و زخمی شدن بیش از ۲۵۰ نفر شد.

یک منبع در المیادین دو روز پیش تاکید کرد که جنبش حماس بیانیه سه جانبه قطری-مصری-آمریکایی را «زمینه محکم» برای دستیابی به توافق بر سر آتش بس در نوار غزه نمی‌داند.

کد خبر 1776746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha