ثبت‌نام بیش از ۶۲هزار مازندرانی در سامانه سماح قطعی شد

اسمعیلی چپی تعداد کل ثبت نامی اربعین استان مازندران را حدود ۶۴هزار و ۵۹۷ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد ۶۲هزار و ۸۸۷ نفر با واریز وجه ثبت‌نام خود را قطعی کردند.

عباس اسماعیلی چپی- مدیرکل حج و زیارت مازندران امروز در گفت‌گو با خبرنگار شبستان از ساری، با اشاره به جزییاتی آخرین وضعیت ثبت‌نام اربعین در مازندران، اظهار کرد: تا ساعت۱۳ روز شنبه ۲۰ مرداد ماه جاری آمار اطلاعات ثبت نام زائرین اربعین حسینی در سامانه سماح در کل کشور به یک میلیون و ۸۷۸هزار و ۵۹۰ نفر رسید.

وی تعداد کل ثبت نامی استان مازندران را حدود ۶۴هزار و ۵۹۷ نفر اعلام کرد و افزود: تعداد ۶۲هزار و ۸۸۷ نفر با واریز وجه ثبت‌نام خود را قطعی کردند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: از مجموع آمار ثبت‌نامی‌های استان مازندران حدود ۴۰هزار و ۱۳۴ نفر مرد و ۲۴هزار و ۴۶۳ نفر زن هستند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران اعلام کرد: ۵۳هزار و ۳۵۳ نفر مرز مهران، ۷هزار و ۲۱۵نفر مرز خسروی، ۲هزار و ۷۲۶نفر مرز هوایی، ۶۹۳نفر مرز شلمچه، ۳۹۵نفر مرز چذابه، ۱۴۴ نفر مرز باشماق و ۶۴ نفر مرز تمرچین را انتخاب کردند.

این مسئول گفت: از مجموع زارین ثبت نام شده ۳۱هزار و ۷۰۶ نفر اتوبوس، ۲۸هزار و ۳۹ نفر خودروی شخصی، ۲هزار و ۷۲۶ نفر هواپیما، هزار و ۳۱۶نفر تاکسی، ۵۱۲ نفر قطار و ۲۹۸ نفر هم مینی‌بوس را به عنوان وسیله نقلیه سفر انتخاب کردند.

گفتنی است: ثبت نام سفر اربعین در سامانه به نشانی samah.haj.ir انجام می‌شود، سازمان حج و زیارت اقدام به تولید نرم‌افزار موبایلی به نام همیار اربعین سازمان حج و زیارت کرده که با دو سطح دسترسی زائرین و راهنمایان اربعین  مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1776511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha