برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی در کانون‌های مساجد خوزستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در دیدار با مسئول برنامه‌ریزی امور فرهنگی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، بر برگزاری دوره‌های بصیرت‌افزایی و روشنگری میان کانون‌های مساجد استان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام قاسم سمیری در دیدار با مسئول برنامه‌ریزی امور فرهنگی شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب، با اشاره به کارکرد کانون‌های مساجد، بر ضرورت همکاری و تعامل بین این ستاد و شرکت مناطق نفت‌خیز جنوب تاکید کرد و گفت: در سطح استان یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۸۰ کانون تخصصی بانوان و یک هزار و ۱۲۰ کانون برادران هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان عنوان کرد: در سطح استان از ظرفیت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، رابطین و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استفاده می‌کنیم و باید بتوانیم با برنامه ریزی و تدوین فعالیت‌های تخصصی ویژه مدیران کانون‌ها دوره‌های بصیرتی جهت پرورش و تربیت نیروهای جوان انقلابی در مساجد و کانون‌ها برگزار کنیم تا در مسیر راه انقلاب اسلامی گام‌های بلندی بردارند.

وی اذعان داشت: چنانچه از هر کانون فرهنگی هنری به طور متوسط سه نفر در دوره‌های بصیرتی شرکت کنند، شاهد مشارکت نزدیک به ۳۵ هزار نفر از جوانان و نوجوانان کانون‌ها خواهیم بود و می‌توان یک دوره دو روزه تخصصی بصیرت‌افزایی به‌صورت منطقه‌ای در استان برگزار کنیم.

سمیری ادامه داد: با مشارکت فعال مدیران در مسجد و کانون با اشراف کامل و اجرایی رابط کانون‌های مساجد در کنار روسای ادارات ارشاد اسلامی در هر شهرستان برای خود برنامه بصیرتی برگزار کنند.

حجت‌الاسلام سمیری، به منطقه‌بندی این دوره‌ها اشاره کرد و ادامه داد: منطقه یک شامل شهرستان‌های اهواز، حمیدیه، باوی و کارون، منطقه دو شامل شهرستان‌های دزفول، شوش، گتوند، شوشتر، کرخه و اندیمشک، منطقه سه شامل شهرستان‌های باغملک، ایذه، لالی، دزپات، رامهرمز و هفتگل است و منطقه چهار را شهرستان‌های ماهشهر، بندرامام، شادگان، هندیجان و رامشیر تشکیل می‌دهند.

کد خبر 1776527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha