آتش‌بس غزه؛ داغ‌ترین موضوع در جریان سخنرانی‌های انتخاباتی «هریس»

نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا به معترضان طرفدار فلسطین که سخنرانی انتخاباتی او را در آریزونا قطع کردند، گفت که اکنون زمان توافق آتش‌بس در جنگ اسرائیل با غزه فرا رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، کامالا هریس، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا به معترضان طرفدار فلسطین که سخنرانی انتخاباتی او را در آریزونا قطع کردند، گفت که اکنون زمان توافق آتش بس در جنگ اسرائیل با غزه فرا رسیده است.

تظاهرکنندگان در حالی که هریس با حدود ۱۵ هزار نفر در شهر «گلندیل» آریزونا سخنرانی می‌کرد، فریاد «فلسطین آزاد، آزاد» را سر دادند.

هریس در حالی که سخنرانی خود را برای خطاب مستقیم به معترضان متوقف کرد، گفت: من به صراحت گفته‌ام که اکنون زمان دستیابی به توافق آتش‌بس فرا رسیده است.

به گفته خبرنگار الجزیره، در حالی که هریس و «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا از آتش بس حمایت کرده‌اند، دولت آنها در ادامه بمباران غزه به اسرائیل کمک‌های نظامی بیشتری به اسرائیل ارسال می‌کند.

تیم  انتخاباتی هریس مشتاق است این اطمینان را به مردم بدهد که او می‌تواند آتش بس را اجرا کند.

هریس همچنین به معترضان گفت: من و رئیس‌جمهور شبانه‌روز کار می‌کنیم تا توافق آتش‌بس را انجام دهیم و گروگان‌ها را به خانه بازگردانیم و من به صدای شما احترام می‌گذارم.

رویداد اخیر نشان می‌دهد که او باید برای رسیدگی به بخشی از حوزه انتخابیه حزبش که با جنگ اسرائیل در غزه مخالفت می‌کنند، توجه ویژه داشته باشد.

هریس در جریان سخنرانی هفته گذشه در میشیگان هم مجبور به قطع سخنرانی خود در زمانی شد که حامیان فلسطین فریاد می‌زدند: کامالا، نمی توانی پنهان شوی، ما به نسل‌کشی رای نمی‌دهیم.

وقتی یک کلیپ ویدیویی از رویداد میشیگان در فضای مجازی پخش شد، برخی از منتقدان گفتند که هریس در پاسخ به سوال آتش‌بس کوتاهی کرده و به نظر می‌رسد معترضان جوان حاضر را نادیده گرفته است.

در گزارش الجزیره آمده است که هریس همچنین از حال و هوای عمومی، به ویژه در ایالت هایی مانند میشیگان آگاه است. او می‌داند که در ایالت‌هایی مانند میشیگان که دارای جمعیت عظیم عرب-آمریکایی هستند، یک ناامیدی واقعی از عدم پیشرفت وجود دارد و او بسیار مشتاق است که به آن رسیدگی کند.

در ماه ژوئیه، هنگامی که هریس با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در واشنگتن ملاقات کرد به نتانیاهو گفته بود که تعهد او به موجودیت و امنیت اسرائیل تزلزل ناپذیر است، اما در برابر فاجعه‌ها در غزه ساکت نخواهد ماند.

قطر، مصر و آمریکا از اسرائیل و حماس خواسته‌اند تا مذاکرات را در ۱۵ آگوست برای دستیابی به آتش‌بس از سر بگیرند.

این در حالی است که همزمان با ادامه جنگ در غزه در دهمین ماه خود، آمریکا به ارسال میلیاردها دلار کمک نظامی و سلاح به اسرائیل ادامه می دهد.

وزارت بهداشت غزه روز شنبه اعلام کرد که دست کم ۳۹ هزار و ۷۹۰ فلسطینی در جنگ اسرائیل در غزه به شهادت رسیده و بیش از ۹۲ هزار نفر هم زخمی شده اند.

کد خبر 1776602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha