۳۴ هزار واحد نامقاوم در خراسان جنوبی وجود دارد

تنها گفت: ۳۴ هزار و ۶۶۳ واحد نامقاوم در خراسان جنوبی داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، قاسم تنها- مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی در جمع اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات خراسان جنوبی با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: اگر تلاش های خبرنگاران نبود به طور قطع بسیاری از مشکلات جامعه بر روی زمین می ماند.

وی با بیان اینکه در ۲۱ فروردین سال ۵۸ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با افتتاح حساب ۱۰۰ امام برای ساخت مسکن محرومین کار خود را آغاز کرد، گفت: در سال ۱۳۶۶ قانون اساسنامه بنیاد مسکن مدون شد و طرح هادی، صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی، بازسازی مناطق زلزله زده و ... به وظایف بنیادمسکن افزوده شد.

وی با اشاره به طرح های ساخت مسکن در دولت های گذشته از جمله مسکن مهر، اقدام ملی و نهضت ملی مسکن، گفت: وظیفه اصلی بنیاد مسکن واگذاری زمین به مردم است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی با اشاره به وقوع زلزله های مختلف در استان و تخریب منازل، گفت: با توجه به رسالت بنیاد مسکن، در استان بازسازی منازل تخریب شده انجام شد اما هنوز ۳۴ هزار و ۶۶۳ واحد نامقاوم داریم.

تنها با اشاره به شاخص مقاوم سازی در کشور، گفت: این رقم در کشور ۵۴ درصد و در استان خراسان جنوبی ۶۱ درصد است که هفت درصد جلوتر هستیم.

وی با اشاره به تسهیلات ارزان قیمت برای مقاوم سازی واحدهای ساختمانی، گفت: این تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومان، ۲۰ ساله و ۵ درصد است و هم اکنون دولت ۱۳ درصد یارانه می دهد که تشویقی دولت برای مقاوم سازی است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی عنوان کرد: از ابتدا تاکنون در استان چهار هزار و ۴۸۰ واحد آسیب دیده از سیل و زلزله را بازسازی کردیم.

وی با اشاره به ۹۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان، گفت: تمام این روستاها دارای نقشه هستند؛ در ۷۴۴ روستا اجرای طرح را شروع کردیم که ۱۷ درصد از شاخص کشوری جلوتر هستیم و آسفالت های معابر روستایی سبب شده در این شاخص پیش رو باشیم.

تنها ادامه داد: در سال جاری، ۱۹۷ میلیارد تومان اعتبارات بنیاد مسکن بوده است که ۵۰ میلیارد تومان آن استانی بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی افزود: از تعداد ۶۱ هزار و ۵۵۷ متقاضی ساخت مسکن، تعداد ۲۹ هزار و ۳۴۳ نفر شرایط اولیه را داشتند که ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر ۴۰ تومان اولیه واریز کردند و تعداد بیش از ۱۴ هزار نفر شروع به کار کرده اند.

کد خبر 1776625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha