خدمات اربعینی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ماهان تا کربلا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اقدامات اربعینی این دانشگاه را شامل ارائه خدمات در داخل استان، مرزهای غربی، نجف اشرف و کربلای معلی دانست.

دکتر مهدی احمدی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص خدمات‌دهی به زائرین اربعین حسینی را تشریح کرد و آن را شامل ارائه خدمات در داخل استان، مرزهای غربی، نجف اشرف و کربلای معلی دانست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در همین رابطه از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در موکب ماهان به زوار پاکستانی و زائرانی که از مرزهای شرقی و استان سیستان وارد می‌شوند، خبر داد و افزود: این موکب در واقع یک پُست پایش سلامت هم به شمار می‌رود زیرا همکاران ما نسبت به شناسایی، پیگیری و جلوگیری از انتشار بیماری‌های خاص احتمالی، اقدام می‌کنند.
وی ادامه داد: ۱۵ دستگاه آمبولانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورآمبولانس با ۴۵ نیروی اورژانس ۱۱۵ به مرزهای  اعزام شده و در حال ارائه خدمت به زائرین هستند.
دکتر احمدی‌نژاد از فعال شدن موکب دانشجویی در نجف اشرف خبر داد و افزود: تاکنون بیش از دو هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور نام‌نویسی کردند که یک روز می‌توانند در این موکب مستقر و از امکانات رفاهی و درمانی آن استفاده کنند.
وی بیان کرد: این موکب در خانه مرحوم کاشف‌الغطاء از علمای بزرگ مستقر است که با همکاری وزارت بهداشت تحویل و بازسازی شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: موکب درمانی شهدای سلامت نیز به زودی در کربلای معلی فعال می‌شود و خدمات دارویی و درمانی توسط تیم پزشکی و پرستاری ارائه می‌دهد.

کد خبر 1776674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha