رویکرد ستاد فرماندهی انتظامی در تامین امنیت، تعامل با رسانه هاست

سرهنگ رضا فیروز بخت با بیان اینکه مطالبه گری حق مسلم شهروندان است، عنوان کرد: یکی از رویکردهای ما در راستای تامین امنیت، تعامل با رسانه هاست زیرا رسانه ها نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، مراسم تجلیل از خبرنگاران نشریات، خبرگزاری ها و سایت های خبری شهرستان جیرفت در ستاد فرماندهی انتظامی این شهرستان برگزار شد.
سرهنگ رضا فیروز بخت در این مراسم ضمن تجلیل از خبرنگاران و تبریک روز خبرنگار، گفت: روز خبرنگار در واقع روز بزرگداشت طلایه داران عرصه قلم است و این روز را به همه خبرنگاران تبریک عرض می کنم.
فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه ها در جامعه امروزی، خاطرنشان کرد:  نقش و جایگاه رسانه در امر اطلاع رسانی، انعکاس واقعیت ها و حتی کاهش تخلفات و تصادفات ستودنی است.
وی با بیان اینکه نقش پلیس تامین امنیت است، اظهار کرد: خبرنگاران پشتوانه محکمی برای نیروی انتظامی هستند و با فرهنگ سازی می توانند در کاهش جرائم خشن نیز نقش آفرین باشند.
سرهنگ فیروز بخت با بیان اینکه مطالبه گری حق مسلم شهروندان است، عنوان کرد: یکی از رویکردهای ما در راستای تامین امنیت، تعامل با رسانه هاست زیرا رسانه ها نقش بسزایی در تنویر افکار عمومی دارند.
فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت با اشاره به بخشی از عملکرد پنج ماه گذشته نیروی انتظامی شهرستان جیرفت، بیان کرد: با هوشیاری نیروهای پلیس شاهد کاهش ۱۰ درصدی وقوع سرقت های خُرد و همچنین افزایش ۷ درصدی کشف سرقت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته هستیم.
وی سرقت مسلحانه را یکی از مصادیق جرائم خشن برشمرد و افزود: در مدت پنج ماه گذشته به منظور تامین امنیت شهرستان با سرقت های مسلحانه برخوردهای شدیدی صورت گرفته و در این برخوردها ۱۷۵ فقره سلاح کشف شده و تعدادی هم باند قاچاق سلاح منهدم شده است.
سرهنگ فیروز بخت با بیان اینکه سرقت های مسلحانه توسط پلیس آگاهی دنبال می شوند، ابراز کرد: همچنین ۱۲۷ درصد سرقت ها به عنف کاهش پیدا کرده است.  
فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت اظهار کرد: نسبت به زمان مشابه سال گذشته در پنج ماه اخیر کشف قتل ۲۲ درصد افزایش یافته است بدین معنی که با کارهای اطلاعاتی پیچیده افرادی که مرتکب قتل شده اند، شناسایی و دستگیر شدند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش نیروهای خدوم انتظامی شاهد کاهش ۲۳ درصدی وقوع قتل نسبت به زمان مشابه سال گذشته هستیم البته از آنجایی که یکی از عمده دلایل وقوع جرائم خشن همچون قتل، عدم کنترل خشم است بنابراین اصحاب رسانه با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جامعه، بازوی توانمندی برای مجموعه انتظامی باشند.
سرهنگ فیروز بخت عنوان کرد: خوشبختانه وقوع جرائم تیراندازی نسبت به سال گذشته ۴۹ درصد کاهش داشته است و در روستاها نیز با ورود دادستان برخوردهای شدیدی با عاملان تیراندازی شده که این مهم بازدارندگی هم داشته است.
فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت با بیان اینکه کشف جرائم فضای مجازی ۳ درصد افزایش داشته است، اظهار کرد: تعداد ۳۴۰ نفر معتاد متجاهر جمع آوری شدند و جهت اصلاح به کمپ های استان فرستاده شدند که تعدادی از این معتادین پس از اصلاح به جامعه بازگشته اند.
وی تاکید کرد: راه اندازی کمپ ماده ۱۶ امری ضروری و لازم است وظیفه ما جمع آوری معتادین متجاهر است اما از آنجایی که کمپ ماده ۱۶ نداریم مجبور هستیم این معتادین را به سایر کمپ های استان بفرستیم.
سرهنگ فیروز بخت کشف سوخت و تردد خودروهای شوتی سوار را یکی از دغدغه های شهروندان و اصحاب رسانه عنوان کرد و افزود: در پنج ماه گذشته ۱۹۴ هزار لیتر سوخت کشف و ضبط شده و همچنین تعداد ۱۶۳ نفر از قاچاقچیان سوخت دستگیر شده اند.
فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت تصریح کرد: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت پنج جایگاه سوخت متخلف شناسایی شده اند و ۹ پمپ چی نیز دستگیر شده اند و تعداد ۲۵۷ کارت سوخت نیز کشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به اینکه مشاوره می تواند تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد، عنوان کرد: در ستاد نیروی انتظامی شهرستان جیرفت سه همکار مشاوره داریم که در سه کلانتری به صورت رایگان به مراجعین خدمات مشاوره ای ارائه می دهند.

کد خبر 1776701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha