اردوی فرهنگی تربیتی ویژه اعضای گروه سرود هدی برگزار شد

اردوی یک روزه تفریحی، تربیتی، ویژه اعضای گروه سرود هدی، کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی شهر کارچان با حضور دختران عضو این گروه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، برگزاری اردو زیارتی، سیاحتی یکی از برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد است که با هدف آموزشی و تربیتی با حضور اعضای کانون و مربیان مجرب برگزار می شود.


این بار اعضای گروه سرود هدی، از کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی شهر کارچان به این اردو دعوت شدند و دختران شرکت کننده در این برنامه فرهنگی به اجرای سرود در بیت تاریخی امام خمینی (ره) در شهر خمین پرداختند.


این اردوی یک روزه به مقصد شهرهای محلات و خمین برگزار شد و دختران گروه سرود هدی؛ ساعت ۶ صبح از جلوی درب مسجد حضرت موسی بن جعفر علیه السلام با بدرقه مربیان و به سمت این شهرها حرکت کردند.

اردوی فرهنگی تربیتی ویژه اعضای گروه سرود هدی برگزار شد
پیش از حرکت، به تمام اعضای گروه برای اجرای اردو زیر نظر مربیان، یک مسئولیت اختصاص داده شد و این مسئولیت تا آخر اردو توسط مربیان ارزیابی می شد.  


این کار با هدف تقویت حس مسئولیت و تمرین همدلی و همکاری اعضا در اردو طراحی و اجرا شد.

در مسیر رسیدن به شهرهای خمین و محلات، مدیران و مربیان به بیان نکات تربیتی در رابطه با حجاب و عفاف، رفتار عفیفانه در جامعه، چگونگی فعالیت های فرهنگی و آداب زیارت و ... پرداختند و اعضای گروه سرود نیز به همخوانی سرودها و بازی و سرگرمی در مسیر پرداختند.

مسیر اول این اردو شهر محلات و امامزاده عبدالله این شهر بود که اعضای گروه که دختران نوجوان بودند با حضور در فضای سبز امامزاده ابتدا با اهمیت زیارت، چگونگی زیارت و مختصری از زندگی نامه و شجره طیبه این امامزاده آشنا شدند و سپس برای زیارت به داخل بقعه مشرف شدند و به اقامه نماز و زیارت پرداختند.

اردوی فرهنگی تربیتی ویژه اعضای گروه سرود هدی برگزار شد


بازدید و حضور در بوستان سرچشمه محلات از دیگر برنامه های این اردو بود که حدود ۲ ساعت طول کشید و بچه ها در برنامه بازی، تفریحی و تربیت شرکت کردند.

 پذیرایی و میان وعده ها و گفتگو های گروهی و دوستانه بچه ها، بازدید و گردش علمی در دهکده گل محلات با توضیحات یک گلخانه دار انجام شد. آشنایی با کلیات شغل گلخانه داری و پرورش گل، ابزار و وسایل و برخی  نکات علمی در تولید و پرورش گل های آپارتمانی و باغچه ای در این بازدید علمی صورت پذیرفت.

 دیدار درخت چنار زیبا، قطور و ۲۰۰۰ساله محلات و بازی و تفریح  در بوستان شهید باهنر محلات از دیگر برنامه های این اردو بود.


سپس دختران گروه سرود هدی برای بازدید از بیت تاریخی امام خمینی (ره) راهی شهرستان خمین شدند و در مسیر شهر محلات تا خمین با امام خمینی (ره)، اندیشه های امام خمینی و قیام ایشان بیشتر آشنا شدند.


گروه سرود هدی، کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی شهر کارچان با حضور در بیت تاریخی امام خمینی (ره) از بین مجموعه تاریخی بازدید کردند و در حیاط این خانه تاریخی به اجرای سرود پرداختند.

اردوی فرهنگی تربیتی ویژه اعضای گروه سرود هدی برگزار شد

در انتهای این اردو از کسانیکه در اجرای مسئولیت خود امتیاز بیشتری دریافت کردند  با اهدای جایزه تقدیر به عمل آمد.  

مصطفی شفیعی مسئول گروه سرود هدی،با اشاره به اینکه این اردو برای اولین بار با حضور دختران عضو گروه سرود هدی برگزار شد، افزود: بحمدالله این اردو مورد استقبال اعضا و خانواده ها قرار گرفت و بچه ها با اهمیت همدلی و همراهی با یکدیگر بیش از پیش آشنا شدند.


وی با بیان اینکه در این اردو سه نفر از مربیان همراه بچه ها بودند، بیان کرد: افق آینده و چشم انداز گروه؛ در کنار تولید آثار فاخر سرود، افزایش تعداد اعضا گروه، رشد و تقویت همه جانبه علمی، هنری و اجتماعی اعضا رشد و پیشرفت فردی و تعالی اندیشه افراد، مسئولیت پذیری و واگذاری بسیاری از امور اجرایی به افراد بزرگتر، هدایت، راهبری و مشاوره تحصیلی بچه ها و در نهایت اینکه همه اعضا اهل مسجد و از برگزارکنندگان نماز شوند از اهداف برنامه های تربیتی این مجموعه است.

کد خبر 1776733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha