اجلاس بین‌المللی «استقامت، پایداری و بیداری» در کربلا برگزار می‌شود

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در اولین وبینار بین المللی «پیام جهانی اربعین حسینی» از برگزاری سلسله نشست‌های بین المللی در ایام اربعین در کربلای معلی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدعلی معینیان، معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در اولین وبینار بین المللی «پیام جهانی اربعین حسینی»، گفت: با توجه به نزدیک بودن ایام اربعین سالار شهیدان و حضور گسترده عاشقان حسینی از اقصی نقاط جهان در این راهپیمایی بزرگ، فرصت مناسبی است که مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بتواند از ظرفیت‌ها استفاده کند.

وی اربعین را بزرگترین اجتماع شیعیان در جهان عنوان کرد و افزود: مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ایام اربعین نشست‌های علمی و برنامه‌های تخصصی در کربلای معلی برگزار خواهد کرد.

حجت الاسلام معینیان اضافه کرد: در شب اربعین اجلاس بین المللی «استقامت، پایداری و بیداری» با حضور شخصیت‌های برجسته اهل‌بیتی برگزار می‌شود.

معاون بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به حوادث و تحولات اخیر در جهان به ویژه جنایات رژیم صهیونیستی نسبت به مردم بی‌دفاع غزه ابراز کرد: شیعیان به عنوان بزرگترین حامیان مظلومان عالم وظیفه دارند نسبت به این نسل‌کشی و دفاع از مظلومان عالم واکنش نشان دهند. سکوت در این لحظه تاریخی خیانت است.

وی افزود: در سلسله نشست‌هایی که مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ایام اربعین در کربلا برگزار خواهد کرد، شخصیت‌های بین‌المللی هم پیرامون مسائل اربعینی و ابعاد قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و هم نسبت به مساله غزه و مظلومیت مردم فلسطین به سخنرانی خواهند پرداخت.
 

کد خبر 1776949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha