شهادت اسماعیل هنیه جان تازه‌ای به جهاد فلسطین بخشید

مجمع جهانی قادمون همزمان با روز مقاومت مراسم بزرگداشت شهید هنیه را با حضور اندیشمندان و صاحب نظران از کشورهای مختلف برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری شبستان، همزمان با روز مقاومت اسلامی مجمع جهانی قادمون همایش مجازی بزرگداشت شهید هنیه را امروز سه شنبه ۲۳ مرداد ماه برگزار کرد.


شیخ محمد نمر زغموت، رئیس شورای اسلامی فلسطین درباره  شهید هنیه گفت: وی زندگی خود را در راه جهاد فی سبیل الله صرف کرد و در طول زندگی تفنگش را زمین نگذاشت و قرآن را ترک نکرد. وی به سلاح ایمان مجهز بود و خداوند نیز شهادت را نصیب او کرد. شهادت ایشان انشالله باعث آزادی فلسطین و قدس می شود و ما در این مسیر هستیم و بر خداوند متعال توکل می کنیم.

دکتر سید رضا صدرالحسینی، کارشناس غرب آسیا درباره شخصیت شهید هنیه گفت: وی پیش از آنکه دیپلمات و سیاستمدار باشد، شخصیتی علمی و قرآنی و سال‌های متمادی امام جماعت یکی از پرجمعیت ترین مساجد غزه بود، آیات مربوط به جهاد را می خواند و  قرآن را تفسیر می کرد.

صدرالحسینی گفت: شهید هنیه محور وحدت بود و طی ده‌ها سال مبارزه توانست موضوع آزادی فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها را در جهان عمومیت ببخشد.

وی تاکید کرد: دشمن صهیونیستی فکر می‌کرد با شهادت او مقاومت تعطیل می شود و در قالب یک اقدام بزدلانه دست به این ترور زد اما باید بداند که پرچمی که از دست سرداری افتاد توسط سرداری دیگر بلند می شود، انتخاب یحیی سنوار نمونه تداوم این پرچمداری است. یحیی سنوار ۲۰ سال در زندان صهیونیست‌ها بوده و عبری بلد است و حالا انتخاب شده و اسرائیل را نگران کرده تا جایی که برای جسدش جایزه تعین کرده اند.

حاج ابوموسی رسمی، از رهبران جهاد اسلامی نیز در این نشست مجازی درباره شخصیت شهید هنیه گفت: شهید هنیه شخصیتی استثنایی و چند بعدی بود. وی حافظ قرآن و عامل قرآن و امام جماعت بود و زبان بلیغ  و صوت زیبا داشت و همین امر تاثیر محکمی در تکوین شخصیت وی در راه جهاد فی سبیل الله داشته است.شهید هنیه با شهادت و خون خود عامل وحدت فلسطینی‌ها شد و محور مقاومت را قوی تر کرد.

شیخ یوسف جمالی، امام جمعه بندرعباس نیز درباره شهید هنیه گفت: تاریخ از هنیه به عنوان یک  بزرگمرد یاد خواهد کرد. هنیه مردانگی و مروت و انصاف و ایمان را معنا کرد. منهجی که هنیه انتخاب کرد وی را در مسیر ایمان به مقصد شهادت رسانید و چه سعادتی بالاتر از این که یک انسان در مسیر حق جان خود را از دست بدهد.

وی تاکید کرد: ما وظیفه داریم این مسیر را ادامه دهیم تا به پیروزی برسیم. امروز وقت اتحاد جهان اسلام است و باید به هویت مشترک فکر کنیم، در این میان قدس و فلسطین نقطه مشترک‌اند.

شیخ محمدصالح انصاری، مدیر مجتمع دینی اوز، دیگر سخنران این نشست نیز در ادامه بیان کرد: شهادت هنیه جان تازه ای به جهاد فلسطین بخشید. دیه خون ایشان و دیگر شهدا آزادی فلسطین و قدس و نابودی دشمنان اسلام خواهد بود.

وی تاکید کرد: وقتی زندگی مجاهد هنیه را مورد توجه قرار می دهیم متوجه می شویم که چگونه تربیت شده است. ایشان ۶۰ نفر از اعضای خانواده خود را از دست داد اما هر بار می‌گفت خون ما رنگین تر از خون مردم فلسطین نیست. او که در مکتب قرآن تربیت شده بود شهادت در راه خدا را عامل حیات جاویدان می‌دانست.

شیخ محمد صالح الموعد، سخنگوی شورای علمای فلسطین، شهادت هنیه را شکستی برای دشمن صهیونیستی دانست.

وی گفت: ما در شورای علمی فلسطین از سکوت عرب‌ها در کشتار مردم غزه متاسفیم و می گوییم که مقاومت قاطعانه ایستاده است و شکسته نخواهد شد.

الموعد بیان کرد: رژیم صهیونیستی قتل و جنایت می کند و با اینکه اسماعیل هنیه را در تهران ترور کرد اما مقاومت تغییر نخواهد کرد و این مسیر را پرقدرت‌تر ادامه می دهد.

سخنگوی شورای علمای فلسطین، در خصوص انتخاب یحیی سنوار به عنوان جانشین شهید هنیه و با اجماع حماس، گفت: این پرچم به فضل الهی به مجاهدی دیگر سپرده شد. سنوار موضعش مشخص و خواستار جنگ کامل غزه و عقب نشینی اسرائیلی هاست.

دکتر لقمان ستوده، عضو شورای مرکزی جماعت دعوت نیز دیگر سخنران این نشست بود و درباره شهادت هنیه گفت: ایشان به همراه برادرانش در حماس به آرمان جهاد و تلاش مقدس پایبند ماند و خود هنیه گفته بود یا پیروزی یا شهادت و در این مسیر گام برداشت و راه حق را برگزید.

وی اضافه کرد: هنیه یک مربی فکری، قاری توانمند و آشنا به تراث دینی و یک دیپلمات بود وقتی به زندگی او نگاه می کنیم بابد الگو بگیریم.

ستوده، با اشاره به کودکان غزه و مقاومتشان، افزود: کودکان غزه بسان رهبران هستند و چنین ملتی شکست نخواهد خورد.

شیخ خلیل رزق، مسئول ارتباطات بین المللی حزب الله لبنان ابراز کرد: شهیید هنیه به معنای واقعی با این آیه قرآنی که شهدا زنده هستند آشنا بود. وی جان و خانواده خود را در این راه فدا کرد و شهادت نوه و فرزندانش خللی در راه او ایجاد نکرد.

مسئول ارتباطات بین الملل حزب الله لبنان انتخاب یحیی سنوار به عنوان جانشین هنیه را انتخابی صالح دانست و گفت: صهیونیست‌ها پیش بینی نمی کردند سنوار انتخاب شود و همین راه مقاومت را نشان می دهد.

وی شهادت هنیه را عامل وحدت امت دانست و تاکید کرد: خون او بذر وحدت را کاشت و خاتمه جهاد یا پیروزی و یا شهادت است به اذن خدا.

کد خبر 1776956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha