انتصاب مشاور برای حمایت از رای‌دهندگان مسلمان در کمپین «هریس»

کمپین معاون رئیس جمهوری آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا «نصرینه برگزی» را برای حمایت از رای‌دهندگان مسلمان و عرب انتخاب کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « nbcnews»، کمپین «کامالا هریس»، معاون رئیس جمهوری آمریکا و نامزد دموکرات انتخابات رایست جمهوری آمریکا «نصرینه برگزی» را برای حمایت از رای‌دهندگان مسلمان و عرب انتخاب کرد.

برگزی تا ماه ژوئیه در دفتر هریس در کاخ سفید به عنوان مشاور سیاسی در مورد مسائل مربوط به مسلمانان، اعراب و غزه و همچنین حقوق رأی دادن و دموکراسی کار می کرد و همین مجموعه گسترده را در کمپین انتخاباتی پوشش خواهد داد.

هریس در راهپیمایی‌های اخیر با وقفه‌هایی در سخنرانی‌های خود از سوی معترضان طرفدار فلسطین مواجه شده است و دموکرات‌ها خود را برای تظاهرات بزرگ در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها هفته آینده در شیکاگو آماده می‌کنند.

 برخی از گروه‌های مسلمان که از سیاست‌های «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا در قبال اسرائیل و خاورمیانه انتقاد کرده‌اند، معتقدند هریس امتداد مواضع اوست، اما دیگر رهبران مسلمان گفته‌اند که هریس نسبت به تعداد کشته‌شدگان غیرنظامی در غزه ابراز همدردی کرده و او بهترین نامزد برای حمایت در رقابت‌های انتخاباتی است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برگزی روی گفتگو با جوامع مسلمان و عرب تمرکز خواهد کرد، در حالی که رای دهندگان منتظرند ببینند آیا هریس رویکرد متفاوتی نسبت به بایدن در قبال خاورمیانه و اسرائیل ارائه خواهد کرد یا خیر.

برگزی در بیانیه‌ای که در کمپین به اشتراک گذاشته شده است، گفت: مفتخرم که به کارم برای معاون رئیس‌جمهوری ادامه می‌دهم و در مورد طیف وسیعی از مسائل مهم در این انتخابات، از دموکراسی گرفته تا گسترش مسلمانان و اعراب، مشاوره می‌دهم.

«مازن بصراوی» که رابط کاخ سفید با مسلمانان است درباره برگزی گفت: از زمانی که با هم در دانشکده حقوق برکلی بودیم، بیش از ۲۰ سال است که این افتخار را داشتم که نصرینه را بشناسم و از نزدیک با او در کاخ سفید کار کردم. او یک مدافع فوق‌العاده توانا است که از تجربه زندگی‌اش آسیب‌های جنگ و آوارگی را درک می‌کند. من مطمئن هستم که او کار شگفت‌انگیزی را در ارتباط با جوامع عرب و مسلمان در سراسر آمریکا انجام خواهد داد.

برگزی خود یک پناهنده است که در قندهار افغانستان به دنیا آمده است؛ او سه سال در پاکستان زندگی کرد تا اینکه خانواده‌اش در سال ۱۹۸۵ در برنامه اسکان پناهندگان آمریکا پذیرفته شدند.

«جاش هسو» که مشاور حقوقی ارشد هریس در کاخ سفید است نیز نقش برگزی را ستود و گفت: کمپین از ادامه کار برگزی در این زمینه‌ها برای معاون رئیس‌جمهور سود زیادی خواهد برد.

«هاله حجازی»، رهبر سابق سانفرانسیسکو در مسائل مربوط به جوامع مسلمان و عرب که اکنون در کمیته مالی ملی کمپین حضور دارد نیز از برگزی تمجید کرد و گفت: او همیشه به سخت‌ترین و حساس‌ترین مسائل با صداقت و عدالت رسیدگی می‌کند و همیشه نقش مهمی در حصول اطمینان از اینکه صدای جوامع شنیده می‌شود، ایفا کرده است.

گفتنی است، هریس در کمپین انتخاباتی خود تا کنون چندین بار به حامیان فلسطین وعده است که از آتش‌بس در غزه حمایت می‌کند.

کد خبر 1777022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha