فعالیت‌های مساجد باید خانواده محور باشد

نوری با تاکید براینکه فعالیت های مساجد باید خانواده محور باشد، گفت: جذب نسل نو به مساجد موجبات کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم می آورد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،   یوسف نوری- استاندار مازندران در همایش بزرگداشت روزجهانی مساجد در امامزاده عباس علیه السلام ساری با اشاره به نقش روحانیت در حکمرانی حکومت اسلامی، اظهار کرد: مسجد در جامعه اسلامی یک ساختار برای حکمرانی است که دارای عناصر و عوامل اجرایی است.
وی با بیان اینکه ائمه جماعات راهبران دینی مساجد هستند،   افزود: حوزه های علمیه بخش آموزشی مساجد را عهده دارند که باید بیش از پیش به این مهم اهتمام داشته باشند.
نوری به پیشینه مازندران ها در بحث تشکیل حکومت علویان اشاره کرد و گفت: این خطه مهد عالمان دینی است.
وی با بیان اینکه به فرموده امام خمینی رحمت الله علیه مسجد سنگر است باید این سنگرها را حفظ کرد، خاطرنشان شد: مسجد نباید به نهاد عبادت فردی بدل شود بلکه باید از فرصت اجتماع در این پایگاه های دینی برای اقتدار اسلام و امت اسلامی بهره گرفته شود.
نوری به جایگاه وقف برای اداره مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد باید علاوه برمحل عبادت محل آموزش مردم نیز باشند.
وی به جانمایی کارکردهای مساجد در معماری اسلامی اشاره کرد و یاداورشد: بعنوان مثال مسجد تاریخی فرح آباد ساری نمونه ای از کارآمدی مسجد در بحث آموزشی،   اقتصادی، دینی و ... را تصویر می کند.
نوری بیان کرد: مسجد باید پایگاه تبلیغ دین اسلام به دنیا باشد.
وی با بیان اینکه مساجد باید ماهیت مجهول استکبار جهانی را به دنیا معرفی کنند، گفت: باید از جایگاه و ظرفیت های مساجد بعنوان هسته مقاومت جهان اسلام بهره گرفته شود.

نوری بااشاره به اهمیت جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و با تاکید براینکه این پایگاه های دینی باید خانواده محور باشند،   خاطرنشان شد: جذب نسل نو به مساجد موجبات کاهش آسیب های اجتماعی را فراهم می آورد.  

کد خبر 1777054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha