موکب شهدای کربلای زنجان در مرز خسروی به زائران خدمت می‌کند 

موکب شهدای کربلا اوقاف و امور خیریه زنجان از ۲۷ مردادماه تا ۷ شهریور در مرز خسروی استان کرمانشاه به سمت عراق که به مرز المنذریه شهرت دارد، مستقر و به زائران اربعین خدمت‌رسانی خواهد کرد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، موکب شهدای کربلا که قرار است هزینه های آن از محل درآمدهای موقوفات با نیات عزاداری و اطعام و کمکها و نذورات مردمی تامین شود؛ از ۲۷ مردادماه تا ۷ شهریور در مرز خسروی استان کرمانشاه به سمت عراق به زائران اربعین خدمت‌رسانی خواهد کرد.  


حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در این خصوص به شبستان گفت امسال مجموعه موقوفات و امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان زنجان با دو موکب شهدای کربلا زنجان در مرز خسروی و موکب مصباح الهدی حسینیه اعظم زنجان در شهر مقدس سامرا ارائه خدمت  خواهند کرد.

موکب شهدای کربلای زنجان در مرز خسروی به زائران خدمت می‌کند 


زمان استقرار موکب شهدای کربلا از ۲۷ مردادماه تا ۷ شهریور در مرز خسروی استان کرمانشاه سمت عراق است که در عراق به مرز المنذریه شهرت دارد 
وی ادامه داد: ۵۰۰ متر بعد از گیت مرزی خسروی و در کنار سوله های ساختمان قدیمی گمرک عراق، منتظر زائران اربعینی امام حسین(ع) هستیم تا در حد توان از آنها پذیرایی کنیم، در این موکب از زائران در وعده صبحانه  با چای و پنیر و خرما پذیرایی خواهیم کرد و آب‌دوغ خیار خنک برای وعده‌های ناهار زائران در نظر گرفته ایم که امیدواریم با توجه به گرمای هوا مورد استقبال زایران قرار گیرد.  


به گفته وی وعده شام با جوجه کباب یا ساندویچ در خدمت زائران هستیم و علاوه بر این میان وعده های مختلف مثل در ساعات مورد نظر مثل شربت آبلیمو، میوه، چای، آب و دمنوش های گیاهی توزیع خواهد شد.

موکب شهدای کربلای زنجان در مرز خسروی به زائران خدمت می‌کند 


حجت الاسلام کرمی اضافه کرد: پخت نان تازه به تعداد ۱۰ هزار قرص در روز و توزیع در میان زائران و موکب های همجوار و استفاده در وعده های غذایی موکب از جمله خدمات خاص موکب شهدای کربلا زنجان است.  


وی با یادآوری اینکه ظرفیت اسمی موکب پذیرایی از ۲۵۰۰ نفر در روز است که امیدواریم بیش از ظرفیت بتوانیم در خدمت میهمانان آقا امام حسین(ع) باشیم، افزود: ۳۵ الی ۴۰ نفر خادم افتخاری در این موکب به مدت ۱۲ روز به خدمت و فعالیت خواهند پرداخت و برای اولین بار واحد خواهران موکب نیز راه اندازی شده و به ارائه خدمات ویژه برای بانوان خواهد پرداخت.  

موکب شهدای کربلای زنجان در مرز خسروی به زائران خدمت می‌کند 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اعضای موکب متشکل از همکاران اوقاف استان زنجان، اعضای هیئت بیت العباس(ع) تکیه مرحوم حاتمی، خادمین مساجد و امامزادگان هستند که همگی با هدف خدمت در این عرصه حضور یافته اند. همچنین برای استراحت زوار خدمات اسکان موقت نیز در نظر گرفته شده که محل اسکان مفروش و دارای وسایل خنک کننده آماده شب مانی یا استراحت زائران است.  


وی افزود: چهار روحانی در موکب، خدمات فرهنگی و مذهبی مثل اقامه نماز های جماعت در سه وعده، برگزاری مراسم دعا، روضه خوانی در مواقع مناسب، پخش تراکت های فرهنگی با موضوع ترویج یاد و نام امام زمان و آمادگی ظهور و همچنین استفاده از یاد و نام شهدای مقاومت و زنده نگهداشتن مقاومت مردم مظلوم غزه و فلسطین نیز بخش دیگری از فعالیت های موکب شهدای کربلا را تشکیل می دهد.  

موکب شهدای کربلای زنجان در مرز خسروی به زائران خدمت می‌کند 


وی با یادآوری اینکه هزینه های موکب از محل درآمدهای موقوفات با نیات عزاداری و اطعام و کمکها و نذورات مردمی تامین شده است، گفت:
خادمین موکب چهارشنبه شب با یک دستگاه اتوبوس از محل امامزاده حضرت سید ابراهیم ع زنجان به مرز خسروی اعزام خواهند شد و اقلام و تجهیزات نیز با چند دستگاه کامیون و وانت به محل اعزام خواهد شد.

موکب شهدای کربلای زنجان در مرز خسروی به زائران خدمت می‌کند 

کد خبر 1777122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha