مردمی بودن جمهوری اسلامی مبنای فقهی دارد

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه مسئله مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی فقهی است و یک شعار نیست، گفت: تشکل های مردم نهاد، بهترین کمک نوع نظام در کمک به مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز (۲۴ مرداد) در جمع اعضای سازمان‌های مردم نهاد استان اظهار داشت: جایگاه سازمان های مردم نهاد در اصول فقه اسلامی هست، قانون اساسی ما که پیشرفته‌ترین قانون است حکومت دینیِ مردم سالاری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: حکومت ما دینی است چون بر اساس عقل و فطرت و مجموعه انسان‌های مومن نقش اصلی را دین به سمت کمال دارد اما این ملت و جایگاه و نظام مربوط به مردم و اموال مردم است، آنچه غیر این باشد ترک فعل است.

آیت الله عبادی افزود: مسئله مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی فقهی است و یک شعار نیست.تشکل‌های مردمی از بهترین کمک نوع نظام در کمک مردمی است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد ظرفیتی است که هم می تواند کمک‌کار دولت باشد و هم در جهت حفظ منافع مردمی می‌تواند خود  را نشان دهد و آثار مردمی بودن را حفظ کند، ادامه داد: ظرفیت تشکل‌های مردمی ظرفیت بالایی است لذا آنچه باید انجام شود دغدغه آفرین است.

وی ادامه داد: راهکار سازمان های مردم نهاد باید با دقت و تخصص و با کارشناسی بررسی شود، سازمان‌های مردم نهاد باید برای هر اولویت کاری خود از پشتیبانی جمعی برخوردار باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند جمهوریت را همراه با مکتبی بودن و علمی بودن و قابل ارائه بودن ارائه دهند و در صورتی ک با جدیت در صحنه «عمل» باشد مایه امیدآفرینی بیشتر می شود.

آیت الله عبادی با اشاره به مسئله اربعین، گفت: اربعین با کیفیت و ریشه ای است و جایگاه امام حسین(ع) را نسبت به سایر ائمه اطهار(ع) نشان می‌دهد؛ حسین(ع) از شجره نبوت است و پیامبری پیغمبر و امامت دین، از امام حسین(ع) به ثمر می‌رسد.

وی تصریح کرد: امروز بحث شیعه و غیر شیعه نیست بلکه از همه مکتب ها به سمت اربعین می آیند، که استثنا است همه برای نجات بشر و عدالت اجتماعی از کشورهای مختلف در این پیاده روی شرکت می‌کنند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه حسین(ع) مایه امید برای نجات همه آزادیخواهان است، گفت: همه مردم شیعه و سنی و سایر آدرس بزرگ عدالت جهانی از کربلا می گیرند برای منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، دشمن سعی دارد مردم را از هم جدا کند اما سازمان های مردم نهاد؛ مردم را به هم وصل می‌کند.

وی افزود: سازمان های مردم نهاد بر اساس عقل، دین، فطرت و کارشناسی جایی برای تفرقه، بحران و اغتشاش نمی گذارند و بنیان مرصوص می شوند لذا ظرفیت گروه های مردمی زیاد است و جهادی بالاتر از این جهاد فرهنگی و اصلاح امور نیست.

کد خبر 1777135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha