آزادگان  سند افتخار صبر و نماد مقاومت ملت بزرگ ایران هستند

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: آزادگان سرافراز، سند افتخار صبر و نماد مقاومت ملت بزرگ ایران هستند که صبوری آنان باید الگوی جوانان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، بروشکی در آیین تکریم و تجلیل از آزادگان سرافراز آموزش و پرورش با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس به میهن عزیزمان، از آزادگان به عنوان اسطوره‌های صبر، مقاومت و دانش آموخته نهضت حسینی یاد کرد و گفت: لازم است خاطرات از خودگذشتگی عزیزان آزاده برای نسل امروز که آن دوران را ندیده اند بازگو شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: ما درس آزادگی را از سرور آزادگان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران وفادارش فرا گرفتیم که درس انسانیت و شهامت را به تمام جهانیان آموختند.
بروشکی ادامه داد: حادثه کربلا یک درس و یک عبرت به ما آموخت؛ درسش همان آزادگی و جانبازی و شهادت بود؛ اما عبرتی به ما داد که مهتر از درس کربلاست.
وی گفت: امروز بانسلی مواجه هستیم که اغلب آنها زمان دفاع مقدس و ظلم و ستم طاغوت را درک نکرده اند و وظیفه ما و شماست که دستاوردهای انقلاب را به نسل جدید انتقال دهیم.
بروشکی بیان داشت: اگر امروز آرامش و آسایشی وجود دارد به واسطه رشادت و فداکاری شهدای گرانقدر، آزادگان عزیز و ایثارگران است.
وی ادامه داد: آزادگان در طول مدت اسارت خود با تاسی به اسرای واقعه کربلا توانستند این دوران را با سرافرازی به پایان رسانده و پیروزمندانه به میهن اسلامی برگردند.
حسن بروشکی خاطرنشان کرد: دستگاه تعلیم و تربیت کشور افتخار میزبانی و حضور ۶۱۴ نفر آزاده و آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز ۸۴ نفر از این عزیزان را دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس را به الماس های تشبیه کرد که از نور و درخشش آنان، جامعه روشنایی می‌گیرد و تمامی مسئولین کشور باید قدردان این قهرمانان باشند.
بروشکی گفت: آزادگان نسلی هستند که انقلاب اسلامی ایران را به اوج عزت و سربلندی رساندند.
وی تصریح کرد: آزادگان سرافراز، سند افتخار صبر و نماد مقاومت ملت بزرگ ایران هستند که صبوری آنان باید الگوی جوانان شود.

کد خبر 1777209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha