در مسیر عاشقی، زیارت چه از دور و چه از نزدیک، زیارت محسوب می‌شود

در هر حال زیارت چه از دور و چه از نزدیک، زیارت محسوب می‌شود و مهم این است که دل همراه کاروانیان عظیم چندین میلیونی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است

خبرگزاری شبستان/ یاسوج: مسیر عاشقی، طریق دل های پر از عشق است که بهانه یار می گیرند و امسال شاهد پیاده روی اربعین، «طریق الاقصی» است که با غزه، فلسطین، بیت المقدس و مردم مظلوم و مقتدر غزه پیوند خورده است.

صدای پای قلب‌ها شنیده می‌شود در آن جغرافیای عاشقی و مسیر عاشقی همچنان باز باز است.

همراهان و همکاران مسیر عاشقی همه از دل و با جان همراه کاروانیان سال ۶۱ هجری هستیم در مسیر عاشقی تا اربعین حسینی.

این حرکت الهی و وحدت آفرین که به عنوان گنج نهفته بوده و افراد بسیاری این گنج را پیدا کرده و استخراج کرده اند و انشالله برکات معنوی این گنج عظیم و بی‌پایان شامل حال همه زائران شود.

اگر کسی به هر دلیلی نتوانست به زیارت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مشرف شود، می‌تواند از طریق زیارت مجازی زائر باشد.

بسیاری از افراد که به حرم امام حسین علیه السلام مشرف می‌شوند، می‌توانند زائر نیابتی دیگران باشند.

در هر حال زیارت چه از دور و چه از نزدیک، زیارت محسوب می‌شود و مهم این است که دل همراه کاروانیان عظیم چندین میلیونی حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام است که در مسیر کربلا در حرکت هستند.

بعضی از افراد که از آنها سوال می‌شود عناوین مختلفی را مطرح می‌کنند از جمله اینکه ما خادم، خدمت داوطلبانه، طلبه و... هستیم که با افتخار از آن یاد می‌کنند و همین افراد کارهای بزرگی را انجام می‌دهند.

جهادی، واژه مقدسی است که این واژه در سال های اخیر زیاد شنیده شده و مقام معظم رهبری در بحث «جهاد تبیین» این موضوع را بسیار بیان فرمودند «ما جهادهای گوناگون داریم و یک جهاد نیز جهاد تبیین است».

همین جهاد خدمت که در ایام کرونا در مناطق مختلف کشور آغاز شد و حتی افراد جوان و مسن نیز در عرصه‌ها و فعالیت‌های مختلف این عنوان را با خود حمل می کنند و همیشه افتخارآفرین هستند.

در این سال ها کسانی نام خادم یا جهادی را بر زبان می آورند که کارهای بزرگی انجام داده اند و از سال ها قبل تاکنون این کار جهادی و خادم بودن در مسیر پیاده روی اربعین حسینی قابل مشاهده است.

افرادی در مسیر خدمت گذاری به زائران ابا عبدالله الحسین علیه السلام فعالیت دارند که با افتخار به صورت جهادی، خادم بودن خود را در عمل نشان می دهند.

امسال «طریق الاقصی» شعار پیاده روی اربعین است، به معنی اینکه دین مبین اسلام همواره نگاه چند بعدی به مناسک و اتفاق ها دارد تا به نتیجه مطلوب برسد.

در همه کشورهای مختلف و امت اسلامی همه به نقش شهید سلیمانی واقف هستند.

در مکتب شهید سلیمانی هنرمندان مختلف در حال قلم زدن و هنرنمایی هستند و هنر متعالی همیشه ابزار معرفی دین بوده است.

ارادت به ابا عبدالله الحسین (ع) بزرگ و کوچک نمیشناسد و کودکان، نوجوانان و جوانان به حسین بن علی (ع) ارادتی دارند که می توان گفت این یک امر فطری است که مغناطیس اباعبدالله (ع) این افراد را به سوی خود می کشاند.

افراد بسیاری از ادیان گوناگون و حتی افرادی که از ادیان هم نیستند، در مسیر اربعین حضور پیدا می کنند که چندبار خودم از افرادی پرسیدم که بعد از ترجمه، آن فرد گفت «آمدم ببینم در این مسیر چه خبر است و هیچ نیت و قصدی ندارم، امسال با سه نفر مجدد آمدم» که این نشان می دهد این مغناطیس بر انسان ها تاثیرگذار است و در این مسیر ما عشق و ارادت خود را متبلور می کنیم.

ما باید بیشتر قدردان عزیزانی باشیم که راه را برای ما باز کردند که در این زمینه افراد بسیاری از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی زحمات بسیاری متحمل شدند.

بانوان ارجمندی در مسیر پیاده روی اربعین سنگ تمام می گذارند و خدمات ارزشمندی از جمله پذیرایی از زوار را انجام می دهند، ضمن مدیریت کاروان و موکب، کارهای ارزشمند دیگری نیز در دستور کار دارند.

در پیاده روی اربعین انقلاب قلوب اتفاق می افتد و باید بدانیم که فعالیت های معرفتی بر قلوب تاثیرگذار است.

در پیاده روی اربعین حسینی موکب های متعددی راه اندازی شده اند که در میان آنها اعضای کانون های فرهنگی و هنری در مساجد اقدام به راه اندازی موکب و پذیرایی از زائران حرم اباعبدالله الحسین علیه السلام می کنند.

موکب کانون فرهنگی و هنری مسجد سیدالشهدا(ع) یاسوج یکی از این موکب ها بوده که در طول سه سال راه اندازی، خدمات ارزشمندی را به زوار ارائه داده است.

آمادگی موکب کانون سیدالشهدا(ع) برای پذیرایی روزانه بیش از ۲۰۰۰ نفر

مسئول موکب کانون سیدالشهدا(ع) یاسوج گفت: به نمایندگی از غلامان و خادمان امام حسین علیه السلام در خدمت زائرین اربعین هستیم.

سعید کرمی افزود: موکب سیدالشهدا (ع) تلزالی یاسوج از سه سال قبل تاکنون راه‌اندازی شده و بخش عمده اقلام و وسایل توسط خود مردم اهدا شده است.

وی خاطرنشان کرد: این موکب مردم پایه بوده و به واسطه این کمک‌ها یک مجموعه فعال در قالب موکب راه اندازی شده تا بتوانند خدمات رسانی لازم را به زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در کربلا داشته باشند.

این فعال فرهنگی یادآور شد: موکب حضرت سیدالشهدا علیه السلام به عنوان موکب معین استان کهگیلویه و بویراحمد در کربلا میزبان زائران و عاشقانه اهل بیت علیهم السلام از ایران اسلامی و سایر نقاط مختلف دنیا خواهد بود.

وی ادامه داد: کسانی که در این موکب‌ها حضور دارند، همه هستی خود را برای خدمت به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام اختصاص داده‌اند و این افراد از ماساژ پا گرفته تا پخت و پز غذا و پذیرایی از زائرین را در این موکب انجام خواهند داد.

آمادگی موکب کانون سیدالشهدا(ع) برای پذیرایی روزانه بیش از ۲۰۰۰ نفر

کرمی بیان کرد: بعضی از خادمان موکب حضرت سیدالشهدا علیه السلام با توجه به شرایطی که وجود دارد، به صورت شیفت بندی و هر کس در حد توان، آشپزی، واکس زدن کفش‌ها، درمان زائران، پذیرایی، ماساژ پا، پخت غذا، ارائه خدمات فرهنگی و... را انجام می‌دهند.

مسئول موکب کانون سیدالشهدا(ع) گفت: واحد خواهران موکب سیدالشهدا علیه السلام نیز خیاطی، شستشوی لباس‌ها و ... و همچنین کارهایی که در حد توان بانوان بوده را انجام می‌دهند.

وی از ظرفیت پذیرایی روزانه بیش از دو هزار نفر از زائران سخن به میان آورد و گفت: ما لحظه شماری می‌کنیم که به زمان اربعین برسیم و از خدا می‌خواهیم که بتوانیم اهمیت اربعین حسینی را درک کنیم و الطاف الهی در این مسیر شامل حال ما بشود.

آمادگی موکب کانون سیدالشهدا(ع) برای پذیرایی روزانه بیش از ۲۰۰۰ نفر

کرمی تاکید کرد: برای ما قابل تصور نبود که زمانی این توفیق نصیب ما شود که بتوانیم در کربلا خدمتگزار زائرین حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام باشیم.

مسئول موکب کانون سیدالشهدا(ع) گفت:  به برکت حضرت امام خمینی (ره) و شهدا مسیر هموار شد و بستر برای حضور ما و زائرین فراهم شد تا بتوانیم خدمتگزار زائرین در پیاده روی اربعین حسینی باشیم.

کد خبر 1777239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha