الگوگیری از بصیرت شهدا پیش نیاز مقابله با استکبار جهانی است

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با بصیرت در مقابل دشمن تابن دندان مسلح ایستادند، گفت: امروز برای کسب توفیق در جبهه نرم دشمن باید در مسیر شهدا حرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی- نماینده ولی فقیه در مازندران در بیست و چهارمین یادواره علما و شهدای روستای متکازین هزارجریب بهشهر، بااشاره به رشادت های جوانان در دوران دفاع مقدس و اینکه امروز جوانان باوجود فضای مجازی تحت سلطه استکبار برای حفظ دین با سختی هایی مواجه اند، اظهار کرد: جوانان باید حواسشان را جمع کنند چرا که شیطان برایشان کمین کرده است.

وی به جایگاه شهدا و علما نزد خداوند متعال اشاره کرد وافزود: خداوند به این دو دسته برتری داده است.

آیت الله محمدی لائینی گفت: به فرموده قرآن کسانی که تیر و ترکش‌های جبهه‌ها را دیده و تحمل کردند با کسانی که در خانه ماندند مساوی نیستند، ویژگی‌های مشترکی بین عالمان و شهدا وجود دارد هر کدام ویژگی‌هایی دارند که دیگری ندارد.

وی ادامه داد: شهدا چند ویژگی دارند که علما ندارند یکی اینکه شهدا خوب و بد ندارند همه خوبند اما عالمان خوب و بد دارند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه قرآن کریم برخی از عالمان سوء را ملامت کرده، گفت: در حدیثی از پیامبر اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) آمده" بدترین و شرترین آدم‌ها عالم شر است، خدا نکند عالمی شر شود. "

 وی بنابراین گلایه مندی از رویه و خط مشی برخی از روحانیون بیان کرد: امروز برخی از عمامه‌ به‌سرها که نظام این‌ها را پروراند بر علیه دین و نظام حرف‌هایی می‌زنند که زیبنده جایگاه روحانیت نیست در قبال این خط فکری شان باید اشاره داشت ۲۴۰هزار رزمنده در ایران اسلامی به برکت وجود نعمت رهبری فقیه و عالم تحت عنوان امام خمینی رحمت الله علیه بعد از جریان کربلا به فیض شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه نفَس این عالم سازنده، شهید و انقلابی‌پرور بود، افزود: وجود این عالم، ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید را سر سفره حق نشاند، اگر علمای خوب انقلاب نمی‌کردند، خانواده‌ها را دیندار بار نمی‌آوردند این شهدا به فیض شهادت نائل نمی‌شدند.  

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: ویژگی دوم این است که همه علما و بزرگان آرزوی شهادت می‌کردند، علی (ع) با آن مقامش از پیغمبر اکرم (ص) می‌خواهد که برای شهادتش دعا کند.

وی در ادامه بیان تفاوت های بین شهدا و علما، اضافه کرد: سومین ویژگی این است که شهدا با هم اختلافی ندارند اما متاسفانه برخی علما با هم اختلاف دارند که نباید اینطور باشد وقتی یک بند محکم تسبیح به نام رهبری داریم نباید اختلافی باشد.

آیت محمدی لائینی گفت: ویژگی چهارم این است که شهدا همه بخشیده شده هستند، اولین خون شهید که روی زمین چکیده می‌شوند همه گناهانش بخشیده می‌شود اما علما اینطور نیستند و مسئولیتشان سخت است.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی پنجم این است که شهدا مظهر صبر و بصیرتند و به فرموده علی (ع) کسی می‌تواند این پرچم را حمل کند که صبور و بصیر باشد.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه یک شهید بی‌بصیرت نداریم اما در میان علما عالم بی‌بصیرت داریم که سد در راه اسلام می‌شوند، تصریح کرد: ویژگی بعدی اینکه شهدای ما همه وظیفه‌شناس بودند، همه ما باید وظیفه خودمان را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

وی گفت: شهدا فهمیدند که وظیفه‌شان این است که به جبهه بروند، اما عالمانی پیدا می‌شوند که متاسفانه وظیفه‌شناس نیستند.

آیت الله محمدی لائینی بیان کرد: باید راه شهدا را در پیش بگیریم، راه شهدا این است که در مقابل ظلم استکبار جهانی، بایستیم.

کد خبر 1777250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha