همه ارکان مسجد در مقابل جنگ فرهنگی و شناختی مسئول هستند

آیت الله شعبانی با اشاره به روز جهانی مسجدگفت: همه ارکان مسجد در مقابل جنگ فرهنگی و شناختی مسئول هستند و بدانند که در روز قیامت در رابطه با جذب جوانان و رونق مسجد از آنها سوال خواهد شد نکند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی امروز جمعه ۲۶ مرداد ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه همدان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی گفت: کسی که می‌خواهد به تقوای واقعی در عرصه های مختلف دست پیدا کند باید در مکتب الهی تربیت شود.

 نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان افزود: ابتدای و انتهای عالم و حرکت انسان پیوند خرده به ربوبیت خدا است و باید به این سوال پاسخ بدهد که تحت تربیت چه کسی قرار گرفته و به کمال رسیده و انسان باید در این دنیا در تحت هدایت الهی به رشد برسد.

وی در بخش دیگری از سخنانش  با اشاره به انتخاب کابینه دولت چهاردهم توسط رئیس جمهور تصریح کرد: دولت اگر موفق بشود مشکلات مردم را حل کند سرمایه اجتماعی خود را حفظ کرده است و مردم از دولت انتطار دارند که نگرش های سیاسی در آن نباشد.

شعبانی تاکید کرد: در دولت به معنای واقعی کلمه باید یک کلبینه تخصصی درستی شکل گیرد و شناخت درستی از مسئولان کشور و گرفتاری مردم داشته باشد و با مدیریت مشکلات مردم  را حل کند.

 وی با بیان اینکه اعتراض برخی افراد به رئیس جمهور اعتراض جالبی نیست وسیاسی است افزود: آنچه برای رئیس جمهور مهم است این است که با مردم همکاری کند و مردم نیز وظیفه دارند رئیس جمهور را همراهی کنند.

خطیب جمعه همدان با اشاره به فرمایشات و توصیه‌های راهبردی معظم رهبری بر  همراهی و همکاری با دولت از سوی همه افزود: همه باید کمک کنیم تا دولت در امور موفق باشد نه اینکه تضعیف شود.

وی  اضافه کرد: انتخاب کابینه تا به امروز نشان داده که کابینه و رویکرد رئیس جمهور سیاسی نیست ایشان شعار وفاق ملی، شعار تخصصی و رجوع به کارشناس را معرفی کرده که  این کابینه نشان داده که ایشان به این شعارها توجه دارد.

شعبانی با تاکید بر اینکه  همه باید کمک کنیم و امیدوارم مجلس هم با همان شاخص ها و راهبردهای رهبری بتواند آنچه را به مصالح مردم و کشور است در رای به وزرای دولت مد نظر داشته باشد.

 وی همچنین به بحث انتقام جمهوری اسلامی از رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این حق جمهوری و جبهه مقاومت است و کسانی که میانجیگری می‌کنند که جمهوری اسلامی از حق خودش بگذرد و بازدارندگی داشته باشد حرفشان غیر قانونی است چرا که بنا به قوانین بین المللی انتقام حق جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه همدان به فضای وحشت از انتقام در بین صهیونیست ها اشاره کرد و گفت: سوال اینجاست که چرا رژیم صهیونیستی به وحشت افتاده  مگر آنها نمی‌گویند قوم برگزیده هستند، گنبد آهنین دارند پس چرا امروز در هراس بوده  چرا کودک کشی می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز رژیم صهیونیستی از قدرت جمهوری اسلامی ایران به وحشت افتاده و قدرت ایران را در وعده صادق دیده می‌داند درجریان مقاومت شکست خواهد خورد و در غزه به اهداف خود دست پیدا نکرده است.

خطیب جمعه همدان در ادامه ضمن انتقاد از بی توجهی برخی دستگاه‌های فرهنگی و مسئولان استان در پیشگیری نکردن از آسیب های اجتماعی افزود: اول از خودم و شورای فرهنگ عمومی گله می‌کنم که در بحث آسیب‌های اجتماعی چه اقداماتی انجام شده است؟، این استان دارای سند فرهنگی است و همه این آسیب‌ها در آن دیده شده و متولیان باید نسبت به آن پاسخ‌گو باشند.

  وی  گفت: برخی اخبار مبنی بر اتفاقات و آسیب های اجتماعی آزار دهنده است و جای گله دارد که برخی مردم به جای  اینکه صحنه‌های را که می‌بینند  مشکل را حل کنند و هدایت گری کنند شروع به فیلم برداری و انتشار تصاویر می‌کنند.

شعبانی افزود: باید از نهادها و مجموعه‌هایی که با مفاسد برخورد کردند، تشکر کنیم اما این برخوردها باید مقتدرانه و بازدارنده باشد این فسادها در شأن دارالمومنین نیست.

  وی خطاب به همه رسانه‌ها،   نخبگان و اقشار مختلف مبنی بر مطالبه گری فرهنگی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی افزود: همه باید کمک کنیم تا مشکلات و آسیبها کم شود و جامعه ای سالم داشته باشیم البته این به معنای ندیدن زحمات نیست، اما امروز همه باید از جوانان و نسل جدید حمایت کنیم.

امام جمعه همدان همچنین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هشت سال دفاع مقدس به ۲۶ مردا ماه سالروز ورود آزادگان به کشور اشاره کرد و گفت: این روز را به همه این عزیزان تبریک می‌گویم.

وی همچنین به ۳۱ مرداد ماه روز جهانی مساجد اشاره کرد و افزود: در روز جهانی مسجد دوباره به حاکم شدن وفاق و وحدت در مسجد توصیه می‌کنم، همه ارکان مسجد در مقابل جنگ فرهنگی و شناختی مسئول هستند و بدانند که در روز قیامت در رابطه با جذب جوانان و رونق مسجد از آنها سوال خواهد شد نکند ما کاری کنیم که جوانان از مسجد زده شوند و آسیب های اجتماعی بیشتر شود.

شعبانی همچنین با اشاره به اینکه استان همدان مسیر زائران ازبعین است از برپایی ۱۶۷ موکب در استان همدان خبر داد و تاکید کرد: مردم استان همدان در پذیرایی از زائران حضرت ابا عبد الله حسین همه تلاش خود را داشته باشند تا زائران در این این استان کمبودی را حس نکنند.

وی اضافه کرد: اربعین یک حرکت فرهنگی بزرگ است که ما باید هدفمان تنها حرکت جسم به سمت کربلا نباشد بلکه  روح و جسم ما هر  دو به سمت امام حرکت کند و حسینی شود.

کد خبر 1777303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha