شهردار لندن: به دلیل مسلمان بودن مورد هدف افراط گرایان راست گرا قرار دارم

صادق خان، شهردار لندن با اشاره به حمله افراط گرایان راست گرا به مساجد، خودروهای مسلمانان، مراکز و سازمان‌های اسلامی، محل اسکان پناهجویان، گفت: مسلمانان از این وضعیت می ترسند، افراط گرایان مرا به دلیل مسلمان بودن هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از القدس العربی، صادق خان، شهردار پاکستانی تبار لندن گفت: راست افراطی در بریتانیا، او را به دلیل مسلمان بودن هدف قرار دادند.

خان با اشاره به تدابیر اتخاذ شده علیه راست گرایان تندرو در لندن و برنامه هایی که می توان در رسانه های ارتباط جمعی برای مبارزه با نفرت و خشونت انجام داد و تاثیر زبان مورد استفاده سیاستمداران نسبت به اقدامات راست افراطی اشاره کرد.

وی گفت: پس از حادثه کشته شدن سه کودک در ژوئیه گذشته، راست افراطی، مسلمانان و افراد با چهره‌های مختلف را هدف قرار دادند.

مسلمانان و موسسات اسلامی در بریتانیا اخیرا به دلیل حوادثی که از ۲۹ ژوئیه گذشته توسط افراط گرایان راست گرا آغاز شده ، مورد حمله قرار گرفتند. آشوب و شورش درپی از این حادثه در سراسر کشور گسترش یافته سات.

خان گفت: حمله به مساجد، هدف قرار دادن خودروهای مسلمانان، سوزاندن هتل پناهجویان و حمله به پلیس که از مسلمانان محافظت می کنند، از جمله اقدامات خشونت بار افراط گرایان راست گراست.

وی با اشاره به دیدار خود با نمایندگان جامعه مسلمانان، گفت: اقلیت مسلمان و خانواده هایی که فرزندانشان به مدرسه می روند، از این وضعیت می ترسند.

شهردار لندن گفت: وظیفه او به عنوان شهردار لندن این است که با پلیس، دولت و ساکنان لندن همکاری کند تا شهر را برای همه ساکنانش به ویژه مسلمانان امن کند.

خان افزود: مسلمانان شهروند انگلیس هستند، قانون را زیرپا نگذاشته اند و هیچ اشتباهی مرتکب نشدند، اما همچنان می ترسند.

شهردار لندن ادامه داد: می‌دانم که به دلیل مسلمان بودن مورد هدف قرار می‌گیرم و به همین دلیل است که از پلیس حمایت می‌کنم.

وی گفت: با اعضای خانواده و دوستانم صحبت کردم، آنها هم می ترسند چون مسلمان هستند. همانطور که می دانید، افراط گرایان راستگرا بین این مسلمان یا آن مسلمان فرقی نمی گذارند و همه ما هدف آنها هستیم.

شهردار لندن با اشاره به اینکه دولت و قوه قضائیه «اقدامات سریع» را علیه افراط‌گرایان راست‌گرا که به مساجد و مردم حمله می‌کنند، اتخاذ می کنند، تاکید کرد: جنایات ناشی از نفرت، مانند نژادپرستی، اسلام‌ستیزی و یهودی‌ستیزی، قدرت خود را از رسانه‌های اجتماعی می‌گیرند.

خان بر لزوم وجود قوانین برای رسانه‌های اجنماعی تاکید کرد، زیرا این ابزارها این تصور را ایجاد می کنند که هیچ قانونی وجود ندارد.

شهردار لندن، دولت پیشین را برای اجرایی شدن«قانون امنیت اینترنت» در سال آینده سرزنش کرد و از دولت جدید خواست تا هرچه زودتر این قانون را تصویب و بازنگری کند.

وی خطاب به شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی، گفت: اگر مسئولیتی برعهده نمی گیرید، از تدوین قوانین نظارتی تعجب نکنید.

کد خبر 1777317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha