درخواست بین المللی آتش بس «۷ روزه» برای مبارزه با فلج اطفال در غزه

آژانس آونروا و صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) امروز خواستار آتش بس هفت روزه برای واکسیناسیون فلج اطفال کودکان فلسطینی در غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، «فیلیپ لازاینی» کمیساریای آژانس آنروا امروز (جمعه ۲۶ مرداد) خواستار آتش بس بشردوستانه در غزه به مدت هفت روز شد تا به کمپین واکسیناسیون علیه فلج اطفال که زندگی فلسطینی در غزه را تهدید می‌کند، به دلیل تداوم حملات رژیم صهیونیستی و وخامت اوضاع بهداشتی اجازه ادامه کار داده شود.

در همین حال، صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز(جمعه ۲۶ مرداد) در بیانیه ای نیز خواستار آتش بس هفت روزه در نوار غزه شد تا حدود ۶۴۰ هزار کودک در برابر فلج اطفال واکسینه شوند.

یونیسف از طرف های درگیری خواست وقفه بشردوستانه ای به مدت هفت روز اجرا کنند تا امکان انجام دو دور کمپین واکسیناسیون انجام شود.

 یونیسف تاکید کرد: در صورت عدم وجود آتش بس بشردوستانه، اجرای این کمپین ممکن نخواهد بود.

در همین راستا، حماس با اعلام حمایت از درخواست آتش بس، خواستار تحویل دارو و غذا به بیش از دو میلیون فلسطینی گرفتار در غزه شد.

 «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز تاکید  کرد: سازمان ملل متحد آماده راه اندازی یک کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در غزه است که شامل ۲۴ هزار کودک است.

گوترش اعلام کرد: سازمان بهداشت جهانی با ارائه ۱.۶ میلیون دوز از واکسن فلج اطفال موافقت کرده است.

 وی تاکید کرد: پیشگیری و مهار شیوع فلج اطفال در غزه نیازمند تلاش‌های گسترده، هماهنگ و فوری است. یونیسف در حال هماهنگی برای تحویل واکسن‌ها و تجهیزات سرد کننده برای نگهداری آنها است.

کد خبر 1777336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha