حماس دیگر وارد مذاکرات بیهوده‌ نمی‌شود

غازی حمد، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در نوار غزه در گفت گو با المیادین گفت که هیچ توافقی بدون آتش‌بس کامل، خروج اشغالگران از نوار غزه، بازگشت آوارگان و انعقاد قرارداد تبادل اسرا صورت نخواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، غازی حمد، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس در نوار غزه، روز جمعه در گفت وگو با المیادین گفت: اسرائیل مذاکرات دوحه و تلاش‌های میانجی‌گران را به شکست کشاند و هیچ پیشرفتی در آن حاصل نشد.

وی گفت: هیچ یک از موضوعات بحث برانگیز در طول این مدت، در مذاکرات دوحه حل نشد. حمد اظهار کرد: هیچ توافقی بدون آتش‌بس کامل، خروج اشغالگران از نوار غزه، بازگشت آوارگان و انعقاد قرارداد تبادل اسرا  صورت نخواهد گرفت.

عضو دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه موضع حماس درباره مذاکرات قوی و محکم است و مورد توافق جناح‌های فلسطینی است، گفت: ما دیگر وارد هیچ مذاکره بیهوده ای نخواهیم شد. نتانیاهو فریبکاری می‌کرد و به سوالات مطرح شده درباره توافقات پاسخی نداده است.

وی اظهار کرد: نتانیاهو شرایط جدیدی را تعیین می‌کند و آنچه قبلاً بر سر آن توافق شده بود را تضعیف می‌کند و هدف او ادامه جنگ است.

مقاومت اجازه نخواهد داد که اشغالگران در هیچ بخشی از نوار غزه حضور داشته باشند

غازی حمد درباره مقاله ارائه شده برای توافق گفت: هیچ ابهامی وجود ندارد، اما طرف اسرائیلی در پاسخ به آنچه پیشنهاد شده تعلل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اشغالگران با شرایط جدیدی در رابطه با محور فیلادلفیا وارد مذاکرات شدند دین درحالی است که  پیشتر بر خروج کامل اسرائیل از آن توافق شده بود.

حمد با اشاره به اینکه مقاومت به هیچ وجه اجازه اشغالگران در هیچ بخشی از نوار غزه را نخواهد داد، گفت: صحت آنچه را که روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در مورد آمادگی اسرائیل برای خروج از محور فیلادلفیا منتشر کرده است، رد کرد.

حمد با بیان اینکه «اسرائیل» می‌خواهد توافق را باز بگذارد تا بتواند بعداً به جنگ بازگردد، تأکید کرد: باید از میانجی‌گران برای موافقت با آنچه قبلاً توافق شده بود، بر اسرائیل فشار وارد کرد.

مسیر مذاکره جدا از مسیر حزب الله و پاسخ ایران است

حمد در خصوص پاسخ حزب الله و ایران به جنایات اشغالگر اسرائیل، پس از هدف قرار دادن فرمانده فؤاد شکر در حومه جنوبی بیروت و شهید اسماعیل هنیه، رهبر جنبش حماسگفت: حزب الله  و ایران حق دارد به جنایات اشغالگر پاسخ دهد و این مسیر جدا از مسیر مذاکرات است.

حمد خاطرنشان کرد: واشنگتن متقاعد شده است که نتانیاهو مانعی برای دستیابی به توافق است و اگر درگیری در منطقه ایجاد شود، باید او را مسئول بداند.

یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در نوار غزه درباره نقش حزب‌الله در جبهه حمایت از مقاومت در نوار غزه گفت: حزب‌الله بیش از ۱۰ ماه است که می‌جنگد و شهید می‌دهند. ما از آن تشکر می‌کنیم. اشغالگران فقط زبان زور را می فهمند.

حمد با اشاره به اینکه ملت‌های عرب باید دیوار سکوت را بشکنند و با مردم فلسطین همبستگی کنند، افزود: ما قرن‌ها اینچنین شاهد عربده کشی اسرائیل نبوده‌ایم، آنچنان که اکنون دارد اتفاق می‌افتد.

کد خبر 1777375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha