افزایش ۳۰درصدی تردد زائرین خارجی اربعین حسینی از پایانه مرزی بازرگان

مدیر پایانه مرزی بازرگان از افزایش ۳۰درصدی تردد زائرین خارجی اربعین حسین از پایانه مرزی بازرگان نسبت به مدت زمان سال قبل  خبرداد.

ایرج آزادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: از زمان آغازطرح اربعین حسینی تاکنون ۷۰۰۰نفر زائر خارجی تابعه کشورهای همسایه از پایانه مرزی بازرگان وارد کشور شدند تا از طریق پایانه مرزی تمرین عازم کربلای معلی شوند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰درصدی تردد زائرین اربعین از کشورهای همسایه از پایانه مرزی بازرگان اظهار کرد: ملیت بیشتر زائرین خارجی مربوط به کشورهای آذربایجان و ترکیه است.

آزادی بااشاره به اینکه تمامی امکانات برای رفاه زائرین اباعبدالله الحسین آماده شده است، یاد آور شد: ۲موکب شهید باکری و شهید رضایی در پایانه مرزی بازرگان جهت ارائه خدمات فرهنگی و پذیرایی بصورت شبانه روزی فعال هستند.

مدیر پایانه مرزی بازرگان خاطر نشان کرد: همچنین تمامی ارگان های خدمات رسان ازجمله هلال احمر، شبکه بهداشت در پایانه مرزی بازرگان جهت ارائه خدمات به زائرین اربعین مستقر هستند.

گفتنی است؛ تعداد زائران غیر ایرانی که از مرز بازرگان وارد کشور شده‌اند تا در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی  در عراق شرکت کنند، با افزایش نسبت به سالهای گذشته تا روز ۲۶ مرداد به ۶ هزار نفر رسید.

بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی مقامات مرزی کشور در روز ۲۶ مرداد ماه، مجموعاً ۲۴۰۱ زائر از سه کشور ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان از مرز بازرگان وارد کشور شدند که از این تعداد، ۹۸۸ نفر از کشور ترکیه، ۱۰۱۷ نفر از کشور جمهوری آذربایجان و ۳۹۶ نفر از کشور گرجستان بوده‌اند.

براساس این گزارش این رشد در تعداد زائرین ورودی از مرز بازرگان به خوبی نشان می‌دهد که مرز بازرگان به عنوان یکی از مهم‌ترین گذرگاه‌های مرزی ایران، نقش کلیدی در پذیرش و استقبال از زائرین کشورهای همسایه ایفا می‌کند.

کد خبر 1777471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha