زائرین اربعین حسینی در پویش «هر زائر یک لیوان با دوام» شرکت کنند

یوسفی با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست، گفت: زائرین اربعین حسینی با شرکت در پویش «هر زائر یک لیوان با دوام» در حفاظت از محیط زیست تلاش کنند.

یوسف یوسفی، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی و همایش بزرگ پیاده روی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، با بیان اینکه در این ایام شاهد برپایی مواکب مختلف و ایستگاه های صلواتی در شهرها و مسیر پیاده روی اربعین حسینی هستیم، گفت: توزیع شربت و چای در لیوان های یک بار مصرف سبب ایجاد زباله پلاستیکی و در نهایت ایجاد مشکل برای طبیعت می شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: از سوی دیگر استفاده از ظروف یکبار مصرف به ویژه لیوان ها برای انسان‌ها و طبیعت بسیار مضر است که باید به این مهم توجه شود. وی خاطر نشان کرد: این ظروف علاوه بر ضرری که برای طبیعت و انسان دارد، در بسیاری از نقاط به دلیل کمبود سطل زباله بر روی زمین رها می شود و نه تنها سبب ایجاد فضای نا مناسب در شهرها و مسیر تردد می شود بلکه سبب ایجاد زحمت برای مامورین شهرداری و پاکبانان نیز می شود.

این مقام مسئول از اجرای طرح «هر زائر یک لیوان با دوام» خبر داد و گفت: در سال گذشته تعداد موکب هایی که لیوان یکبار مصرف استفاده می کردند در مقایسه با سال پیش بیشتر شده بود و معضل زباله مشهود بود.

یوسفی خاطر نشان کرد: اگر ۳ میلیون زائر ایرانی هرکدام در روز ۲۰ لیوان دور بریزند، در یک هفته تعداد ۴۲۰ میلیون لیوان مصرفی هزینه زیادی را به برادران عراقی تحمیل می کند.

این مقام مسئول اظهار داشت: اما اگر هر زائر یک لیوان (پیشنهاد: استیل درب دار) همراه داشته باشند، در کنار رعایت بهداشت، از تخریب محیط زیست جلوگیری می شود.

وی اضافه کرد: امید است امسال شاهد فرهنگ سازی در این راستا باشیم و علاوه بر سلامت زائران سلامت محیط زیست را نیز در نظر بگیریم.

کد خبر 1777523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha