توصیه‌های ضروری برای زائران در راهپیمایی اربعین

توجه به برخی نکات کاربردی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و برای سهولت زائران در راهپیمایی اربعین حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، همه در اربعین به صورت یکپارچه دور هم جمع شده‌اند، دین اسلام دین اتحاد است.

برای سهولت در پیاده روی اربعین بایستی وسایل کاربردی به همراه داشته باشیم از جمله این وسایل: پتوی نازک یا پارچه سبک، داروهای مورد مصرف شخصی، اطلاعات تماس اضطراری، کارت شناسایی، پارچه سبک مصرف شخصی، مدارک پزشکی، خوراکی‌های انرژی زا، مواد ضد عفونی کننده دست، انرژی زا، دفترچه یادداشت و خودکار، لباس‌های سبک و نخی، جوراب های اضافی، کیسه زباله کوچک، کلاه و عینک آفتابی، پاوربانک و شارژر، دستمال مرطوب، کرم ضد آفتاب است.

توصیه‌های ضروری برای زائران در راهپیمایی اربعین

همچنین برای جلوگیری از گرمازدگی بایستی نکات زیر را رعایت کنیم:

زائران پیاده روی اربعین حسینی بیشترین مواجهه را با گرما دارند و برای پیشگیری از گرمازدگی در پیاده روی اربعین باید نکاتی را جدی بگیرند.

پیاده روی در ساعات خنک، استفاده از چتر، نوشیدن مداوم آب، استفاده از لباس گشاد و سبک، عدم فعالیت در گرم ترین ساعات روز، نوشیدن مایعات بدون کافئین، استفاده از کلاه و عینک آفتابی، نوشیدن شربت هایی مانند خاکشیر مفید خواهد بود.

توصیه‌های ضروری برای زائران در راهپیمایی اربعین

پیشگیری از تاول پا در پیاده روی اربعین

عوامل ایجاد تاول پا: اصطکاک بین پوست پا و جوراب کفش یا کفی، رطوبت ناشی از عرق یا نفوذ باران و گل و لای، انتخاب کفشی که نه تنگ باشد و نه خیلی گشاد، پوشیدن کفشی با پهنای کافی در قسمت پنجه، چرب کردن پاها با وازلین یا پماد ویتامین آ-د، استفاده از جوراب های نخی به جای الیاف مصنوعی، استفاده از جوراب های دو لایه یا پوشیدن دو جفت جوراب، پوشاندن قسمت های در معرض تاول یا قرمز شده با چسب، تعویض جورابها بعد از خیس شدن پا به هر دلیلی، پوشیدن جورابی که نه تنگ و نه چسبان باشد نه گشاد و شل راهکارهای مناسبی جهت جلوگیری از تاول پا خواهد بود.

توصیه هایی برای زائران سالمند اربعین

مشورت با پزشک قبل از سفر، همراه داشتن داروها در سفر به مقدار کافی، استراحت کافی و خودداری از فشار زیاد به بدن، انتخاب مسیرهای کوتاه تر و مناسب تر برای پیاده روی، حفظ تعادل غذایی و جلوگیری از پرخوری، مصرف مایعات مختلف به طور منظم آب، پوشیدن کفش مناسب، خنک نگه داشتن بدن و استفاده از پارچه های مرطوب برای صورت و گردن، همراه داشتن یک فرد جوان ضروری است.

توجه به علائم گرمازدگی مثل سرگیجه، تهوع تعریق بیش از حد یا کم آبی شدید نیز از مواردی است که بایستی سالمندان به آن توجه داشته باشند.

کد خبر 1777643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha