لزوم توجه مساجد به شخصیت سازی و جریان سازی

حجت الاسلام محقی گفت: رویکرد ما این است که امکان حضور شخصیت های بین المللی را در مساجد فراهم کنیم تا مساجد جایگاه خود را پیدا و نقش آفرینی کنند و این همان شخصیت سازی و جریان سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی محقی در بازدید از کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) بیرجند اظهار داشت: جریان شیعه در طول تاریخ شخصیت ساز، جریان ساز، شخصیت شناس و جریان شناس نبوده است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ادامه داد: در جریان شناسی و شخصیت شناسی ضعیف هستیم به این دلیل که در برخی از موارد اطمینان بسیاری به خودمان داریم و میدان را واگذار می کنیم. 

وی به بحث شخصیت سازی و جریان سازی اشاره کرد و افزود: در کار تشکیلاتی و فرهنگی بسیار مهم است که شخصیت سازی و جریان سازی کنیم و استفاده از فرصت تابستان و اوقات فراغت هم در راستای جریان سازی قرار دارد. 

حجت الاسلام محقی در ادامه گفت: در مساجد در کنار برگزاری کلاس های اوقات فراغت باید به مسئله جریان سازی و شخصیت سازی توجه شود. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی بیان کرد: یک کار فرهنگی اگر بر عهده فقط یک نفر و قائم به شخص باشد به جایی نمی رسد و نباید ظرفیت های خوب و خاص خود را بسوزانیم. 

وی در خصوص قرارگاه ایده پردازی فرهنگی گفت: کار این قرارگاه، محله محور است و رویکرد ما این است که امکان حضور شخصیت های بین المللی را در مساجد فراهم کنیم و مساجد جایگاه خود را پیدا و نقش آفرینی کنند.

کد خبر 1777766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha