قرارگاه فرهنگی مناطق آسیب‌پذیر به بچه‌های مسجد سپرده شد

معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با شناسایی ۲۰۲۰ محله آسیب پذیر در کشور، گفت: قرارگاه فرهنگی این مناطق در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به بچه های مسجد فعال در کانون های فرهنگی و هنری سپرده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمدتقی محمدیان در نشست خبری با خبرنگاران اصفهان در محل مجتمع صایب اظهارداشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در وسع خود و متناسب با اقلیم در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور با بیان اینکه توانمندسازی، آموزش و ارایه خدمات روانشناسی در قالب طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی اجرا می شود، افزود: تقویت بنیان خانواده، پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و رفتارهای پر خطر محور اقدامات این عرصه است.

وی ادامه داد: ۲۰۲۰ محله آسیب پذیر توسط وزارت کشور در کل ایران شناسایی شد که قرارگاه فرهنگی و اقدامات پیشگیرانه این مناطق این مناطق توسط بچه های مسجد عضو کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد انجام می شود.

محمدیان یادآور شد: حدود ۴۰ منطقه از این دسته محلات در استان اصفهان قرار دارد و برنامه های فرهنگی آن در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح ادارات دیگر فرهنگی و به ویژه شهرداری ها هم همکاری دارند.

فعالیت تابستانه کانون های مساجد

معاون ساماندهی و شبکه سازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به فعالیت اوقات فراغت تابستان کانون های مساجد کشور اشاره کرد و گفت: امسال دومین دوره طرح مسجد کانون نشاط در حال اجرا است که ۱۳ هزار کانون فرهنگی و هنری مجری این طرح هستند.

وی ادامه داد: بالغ بر یکصد هزار برنامه در قالب این طرح در حال اجرا است که محتوای اموزشی، تفریحی و فرهنگی دارد.


محمدیان با بیان اینکه در جریان برگزاری طرح اوقات فراغت تابستان وزارت ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، شهرداری و دهیاری و خیرین همکاری داشته اند، تصریح کرد: در جذب جوانان و نوجوانان این طرح موفق بوده و توانسته خدمات نشاط آور و مهارتی را نیز ارایه کند.

وی اضافه کرد: ۱۲ هزار کتابخانه مساجد در این طرح نقش مهمی داشته و برنامه های کتابخوانی اجرا می کنند.

رونق محافل قرآنی در مساجد

 معاون کانون های مساجد کشور به فعالیت های قرآنی این مراکز اشاره کرد و اذعان داشت: هر مسجد یک پایگاه قرآنی به همت بچه های مسجد عملیاتی شده و برنامه های در این خصوص برگزار می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته ۳۰ هزار محفل قرآنی در مساجد کشور اجرا شد که قاری نوجوان، جوان و پیشکسوت نقش مهمی در برنامه ها داشتند و باعث رشد استعدادها هم شد.

کد خبر 1777815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha