نشاط مؤمنانه کودکان در موکب امام رضا(ع)

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از راه اندازی غرفه کودک در موکب امام رضا(ع) خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد اظهار کرد: در طی این چند روز از برپایی موکب امام رضا(ع) در کربلای معلی، پذیرای خیل عظیمی از زائرین حسینی در این موکب بودیم و خادمان این موکب درحوزه های مختلف به ارائه خدمت پرداختند.

وی افزود: با عنایت به حضور بچه ها همراه با والدین دراین سفر معنوی، تصمیم گرفته شده که با ایجاد غرفه کودک در موکب امام رضا(ع) خدمات ویژه و تخصصی‌تر به کودکان ارائه شود. 

نشاط مؤمنان کودکان در موکب امام رضا(ع)

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: این غرفه که به همت خادمان خواهر موکب امام رضا(ع) اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، برپا شد هر روز پذیرای حدود ۳۰۰ کودک است و برنامه های متنوع، عروسک گردانی و اهدا جوایز از جمله برنامه‌های این غرفه است.

وی با اشاره آمار خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی در موکب امام رضا(ع) در کربلای معلی گفت: این موکب علاوه بر مساله پذیرایی در حوزه اسکان  و سایر خدمات نیز در خدمت زائرین است. به لحاظ آمار و اعداد هم اگر بخواهیم بررسی کنیم به عنوان مثال دیروز و در تاریخ ۲۸ مردادماه در این موکب از ۵۰۲۱ نفر پذیرایی و به ۷۰۳ نفر نیز اسکان داده شده است.  ۷۰۵ نفر اطعام شده و به  ۲۰۰ نفر مشاوره و پاسخ به مسائل شرعی داشتیم.

نشاط مؤمنان کودکان در موکب امام رضا(ع)

احمدزاده تصریح کرد: در بحث دارو و درمان نیز روز گذشته به ۲۰۵ نفر ارائه خدمت شده و  بالغ بر ۵ هزار نان نیز پخت و بین زائران توزیع شده است. همچنین دیروز در غرفه کودک از ۳۰۰ زائر خردسال پذیرایی شد و این عزیزان خدمات فرهنگی دریافت کردند.

وی در پایان تاکید کرد: موکب امام رضا(ع) در ده روز منتهی به اربعین حسینی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شهر کربلا خدمت رسانی می کند.

نشاط مؤمنان کودکان در موکب امام رضا(ع)

گفتنی است، موقعیت مکانی موکب الامام الرضا ع اداره کل اوقاف خراسان رضوی در نرم افزار ایرانی نشان ثبت شده و آدرس آن نیز شارع میثم تمار جیسر الحسین(پل امام حسین) جنب گاراج موحد ساحة النصراوی ۲ موکب امام رضا(ع) اوقاف خراسان رضوی است. 

شایان ذکر است بنا بر اعلام این اداره، به دلیل محدودیت فضا پذیرش روزهای زوج فقط قبل از ساعت ۸ صبح امکان پذیر می باشد.

نشاط مؤمنان کودکان در موکب امام رضا(ع)

 موقعیت موکب روی نقشه

کد خبر 1777825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha