میزبانی عاشقانه نوجوانان و جوانان مسجدی از دلدادگان حسینی

نوجوانان و جوانان مسجدی از شهرستان‌های مختلف استان آذربایجان غربی با حضور در قرارگاه امام جعفرصادق (ع) ستاد کانون‌های مساجد، میزبانی متفاوتی را برای زائرین حسینی رقم زدند.

خبرگزاری شبستان - آذربایجان‌غربی؛ وقتی از دهه های مختلف صحبت میکنی دهه ۸۰ و ۹۰ هایی بیشترین موضوعیت را دارند دهه هایی که کارهای متفاوت و با عشق و جان و دل انجام می دهند...اربعین حسینی یکم رویداد باشکوه و جهانی است که خدمت و زائربودن در زیر پرچم امام حسین (ع) پیر و جوان، کودک و نوجوان، زن و مرد نمی شناسد و همه کنار هم و با شور و شوق خاصی انجام وظیفه می کنند.

در این راستا اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی هر روز با شور خاصی از شهرستان های مختلف در موکب امام جعفر صادق (ع) که به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برپا شده با برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و عزاداری میزبان زائرین اربعین حسینی ایرانی و خارجی هستند.

حجت الاسلام سپهر کیانی، مسئول قرارگاه امام جعفر صادق (ع) به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: ما در این موکب برنامه های مختلف فرهنگی و هنری به همت اعضای فعال کانون های فرهنگی و هنری شهرستان های مختلف استان برگزار می کنیم.

وی افزود: روزانه بالای ۵۰۰ بسته جیره خشک و فرهنگی در این موکب توسط بانوان تهیه و بین زائرین توزیع می شود و همچنین چای ذغالی  نیز توسط بچه مسجدی ها هر روز آماده شده و می توان گفت روزانه بالای ۷۰۰ لیوان توزیع می شود.

میزبانی عاشقانه نوجوانان و جوانان مسجدی از دلدادگان حسینی

میزبانی عاشقانه نوجوانان و جوانان مسجدی از دلدادگان حسینی

حجت الاسلام کیانی افزود: همچنین قرارگاه امام جعفر صادق(ع) با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، پویش نذر آب و آجیل مشکل گشا را با شعار برکت الحسین(ع) برای زائران اربعین حسینی راه اندازی کرده است.

این مسئول  افزود: در این موکب تلاش می‌شود ظرفیت‌های فرهنگی استان معرفی شده و ذیل بسته های فرهنگی که اشاره شد زیارت عاشورا، سربند عاشورایی، کتاب و بروشورهای امر به معروف و نهی از منکر تقدیم زائران می‌شود.

مسئول قرارگاه امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: امسال برای سومین بار مرز رسمی تمرچین پیرانشهر برای تردد زائران اربعین حسینی برای رسیدن به کربلای معلی تعیین شده است و به سبب ویژگی های خاصی که دارد، می تواند انتخاب اول زائران برای رفت و برگشت به کربلا باشد.

وی گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری سحاب شهرستان نقده  یک از کانون های بود که با حضور پرشور در قرارگاه امام جعفر صادق (ع)، با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری، لحظات ماندگاری را برای زائرین اربعین حسینی رقم زدند و این اقدام ارزشمند نشان از عشق و ارادت مردم شهرستان نقده به اهل بیت (ع) دارد.

حجت الاسلام کیانی ادامه داد: در روزهای منتهی به اربعین حسینی، اعضای کانون سحاب نقده با حضور در قرارگاه امام جعفر صادق (ع)، با برنامه‌های متنوع از جمله مداحی، دکلمه خوانی و... زائران را بدرقه کردند و این حرکت خودجوش، جلوه‌ای از اتحاد و همدلی مردم شهرستان نقده است.

وی گفت: همچنین اعضای کانون فرهنگی هنری رسالت شهرستان چالدران، با حضور در موکب قرارگاه امام جعفر صادق(ع) در مرز تمرچین، به جمع خادمان زوار ابا عبدالله الحسین(ع) پیوستند و این جوانان با تمام وجود به زائران خدمت می‌کنند و لبخند رضایت را بر لبانشان نقش می‌زنند و از پذیرایی گرم و صمیمانه تا ایجاد فضایی آرام و معنوی، همه و همه برای رضای خدا و ارادت به اهل بیت (ع) است.

وی گفت:  همچنین در فضایی سرشار از معنویت، خواهران عزادار در موکب قرارگاه امام جعفر صادق (ع) مرز تمرچین با قرائت زیارت عاشورا، ارادت خود را به سیدالشهدا ابراز داشتند و این مراسم باشکوه توسط خادمین و زائرین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی برگزار شد.

حجت الاسلام کیانی ادامه داد: همچین با توجه به این در این قرارگاه امکانات اسکان برای زائرین نداریم ولی دیشب چند زوار خارجی با توجه به برودت هوا و با امکانات کم اسکان دادیم.

میزبانی عاشقانه نوجوانان و جوانان مسجدی از دلدادگان حسینی

میزبانی عاشقانه نوجوانان و جوانان مسجدی از دلدادگان حسینی

 گفتنی است؛ قرارگاه امام جعفر صادق (ع) که با تلاش‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برپا شده است، یکی از مهم‌ترین مواکب خدمت‌رسان به زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین محسوب می‌شود. این موکب با ارائه خدمات متنوع از جمله اسکان، تغذیه، وارائه برنامه های فرهنگی، به استقبال زائران می‌رود و با تبدیل این موکب به استودیو سیار صدا و سیمای آذربایجان غربی، مردم استان می‌توانند به صورت زنده و مستقیم شاهد شور و حال معنوی پیاده‌روی اربعین و تلاش‌های خادمان این موکب باشند

مرز تمرچین تنها مرز رسمی آذربایجان غربی با شمال عراق است که در شهرستان پیرانشهر در جنوب استان قرار دارد که طی دو سال گذشته امکان تردد زائران اربعین حسینی از این مرز به‌سوی عتبات عالیات فراهم شده است. مرزتمرچین در نقطه صفر مرزی آذربایجان غربی به عنوان مسیر به صرفه و کوتاه برای زائران اربعین حسینی شمال غرب کشور و کشورهای همسایه در حال استقبال برای پذیرش زائران است.

از این نقطه تا سامرا ۴۵۰ کیلومتر، تا کربلا ۶۵۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۳۵ کیلومتر و تا نجف اشرف ۷۱۰ کیلومتر مسافت دارد. امسال در مرز تمرچین امکانات لازم به‌منظور رفاه زائران اربعین از موکب‌های اسکان و تغذیه تا سایر خدمات در نظر گرفته شده است و وسایل حمل‌ونقل عمومی نیز از شهرهای مختلف به سمت نقطه صفر مرزی مستقر می‌شود. ضمن اینکه زیرساخت‌های استقبال و ارائه خدمات به زائران سیدالشهدا (ع) هم فراهم شده و همه دستگاه‌های اجرایی استان برای ارائه بهترین خدمات در این مرز بسیج شده‌اند.  

میزبانی عاشقانه نوجوانان و جوانان مسجدی از دلدادگان حسینی

میزبانی عاشقانه نوجوانان و جوانان مسجدی از دلدادگان حسینی

کد خبر 1777902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha