آغاز فعالیت «هفته مسجدالاقصی» در مراکش

گروه اقدام ملی فلسطین در مراکش به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد جنایت آتش کشیدن مسجدالاقصی از مردم برای شرکت در تظاهرات مرکزی مقابل پارلمان در رباط دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صوت المغرب، گروه اقدام ملی فلسطین در مراکش از آغاز فعالیت‌های هفته مسجدالاقصی همزمان با پنجاه و پنجمین سالگرد آتش کشیدن مسجدالاقصی به عنوان بخشی از فعالیت‌های مردمی همراهی با طوفان الاقصی  تحت شعار «مقاومت و طوفان در برابر اشغالگری و تجاوز تا سرنگونی عادی سازی و آزادی فلسطین» خبر داد.

گروه اقدام ملی فلسطین به عنوان یک سازمان غیردولتی در مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد: در ۲۱ آگوست ۱۹۶۹، دو سال پس از شکست سال ۶۷ و صهیونیست‌ها به تمام قدس و فلسطین و سایر سرزمین های عربی اشغالگری خود هتک حرمت کردند و در آن زمان با به آتش کشیدن مسجد الاقصی جنایت قرن را مرتکب شدند و این کار توسط یک توریست استرالیایی به نام «مایکل دنیس روهان» و با همراهی ارتش و پلیس صهیونیستی و با برنامه ریزی عمدی انجام گرفت و مسجدالاقصی را به آتش کشیده شد و محتویات گرانبهای آن به ویژه منبر صلاح الدین در آتش سوخت.

در این بیانیه آمده است: اگر در آن زمان تمام ملت مملو از خشم شدید شد، توانست سازمان همکاری اسلامی را  در همان شرایط سخت و سپس سالها بعد از آن، کمیته قدس (که تا به امروز به ریاست رسمی پادشاه مراکش اداره می شود) تاسیس کند. اما اشغالگران به تجاوزات و جنایات خونین خود ادامه دادند و یک جنگ نسل کشی وحشیانه و سیستماتیک راه انداختند  که همه این اقدامات با هدف سیطره بر مسجدالاقصی صورت می‌گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در گروه اقدام ملی برای فلسطین، به دلیل اعتقاد راسخمان به  مسئله فلسطین به عنوان یک موضوع ملی خود را در کنار مردم فلسطین می‌دانیم و در چارچوب مشارکت با همه اقشار و ملت‌های ملت عرب و مردم آزاده جهان در این پنجاه و پنجمین سالگرد آتش کشیدن مسجدالاقصی پشت فلسطین ایستاده‌ایم و این جنایت را محکوم می‌کنیم.

در ادامه بیانیه آمده است:  در همین راستا، فعالیت‌های هفته مسجدالاقصی را به عنوان بخشی از ادامه فعالیت های مردمی با آغاز طوفان الاقصی و با  شعار «مقاومت و طوفان در برابر اشغالگری و تجاوز تا سرنگونی عادی سازی و آزادی فلسطین و سرزمین هایش» برگزار می‌کنیم.

در این بیانیه همچنین از تمامی گروه اقدام ملی برای فلسطین و از تمامی نهادهای مدنی مراکش خواسته شده است تا برنامه‌های ویژه هفته مسجدالاقصی را در تمامی سطوح اعم از فعالیت‌های میدانی، نظارتی، فرهنگی، ورزشی و هنری اجرایی کنند.

همچنین در این بیانیه  از زنان و مردان دعوت می‌شود در تظاهرات مرکزی مردمی سازماندهی شده توسط گروه اقدام ملی در روز چهارشنبه، ۳۰ مرداد ۲۰۲۴، در ساعت ۶:۳۰ در رباط، مقابل پارلمان همزمان با سالگرد جنایت آتش زدن مسجدالاقصی شرکت کنند.

کد خبر 1777937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha