اسلام کنونی ما، دشمن طاغوت است

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان غربی گفت: طاغوت یعنی حکومت منهای الله،یعنی حکومت منهای احکام دین، یعنی حکومت منهای خدا، هر کجا حاکمیتی باشد در این حاکمیت در اقتصادش در اجتماعش در تربیتش در مدرسه هایش در بانکهایش اگر خداوند حضور نداشته باشد اون حکومت حکومت طاغوت است و ما در مقابل حکومت طاغوت ایستاده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید آزاد موسوی ، مدیر مرکز اسلامی آذربایجان غربی در همایش روز جهانی مسجد اظهار کرد: امام (ره) یک راهبرد و پیش بردی رو برای روحانیت قرار داده است،مادامی که طبق این راهبرد عمل کنیم،ان شاءالله در محشر رسول اکرم(ص) شرمنده نخواهیم شد،ولی به میزانی که از این راهبرد انحراف داشته باشیم قطعا و یقینا مواخذه خواهیم شد.

وی افزود: این حمله کوتاه و پر مغز چیه؟امام فرمود مساجد سنگر هستند، سنگرها را حفظ کنید،در این جمله شاید به ذهن ما برسد که در آن یک استعاره ای نهفته است ولی این استعاره نیست بلکه یک واقعیت است.

این مسئول ادامه داد: وقتی امام (ره) مسجد را سنگر مینامد این یک پیام به من وشما منتقل میکند و آن پیام این هست که حواسمان باشد ما در یک صحنه نبرد هستیم،در صحنه  یک هماورد هستیم، در حال حاضر یک جبهه بندی در عالم موجود است و یک طرف اگر اسلام باشد سنگر آن مسجد است.این جبهه بندی و هماورد اسلام با چه چیزی و چه تفکراتی است؟اگر ما دشمن را بشناسیم و متناسب با راهبرد دشمن خود را مجهز خواهیم کرد، اگر دشمن به طور مثال از جنگ افزار عادی سبک استفاده میکند ما هم باید از جنگ افزار های سبک استفاده کنیم،اگر او از هر مسیری می آید ما هم باید از آن مسیر بیایم،اگر او از هوا حمله میکند،من هم باید توان مقابله داشته باشم،اگر مسجد سنگر هست ،اگر ما در حال حاضر در جنگ هستیم ،جنگ اسلام با چه تفکری است؟ اون تفکر را اگر نشناسیم سنگر ها را نمیتوانیم تجهیز کنیم و حفظ کنیم.

 مدیر مرکز اسلامی خاطر نشان کرد: با مطالعاتی که بر فرمایشات امام میتوانیم داشته باشیم،حضرت امام درعرصه کنونی نقطه مقابل تفکر اسلام را تابوت معنا میکند و سنگر ما در مقابل تابوت، مسجد میباشد، تلقی ما از تابوت، تلقی ما دشمن خواهد بود.

 حجت الاسلام موسوی اظهار کرد: ما باید بدانیم طاغوت چیست؟طاغوت یعنی حکومت منهای الله،یعنی حکومت منهای احکام دین، یعنی حکومت منهای خدا، هر کجا حاکمیتی باشد در این حاکمیت در اقتصادش در اجتماعش در تربیتش در مدرسه هایش در بانکهایش اگر خداوند حضور نداشته باشد اون حکومت حکومت طاغوت است و ما در مقابل حکومت طاغوت ایستاده ایم.

وی افزود: طاغوت امروزی میگوید که ای انسان تو قانون گزار هستی، تو رها بخش و سعادت بخشی ، در چنین تفکری خدایی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد حکمی برای سعادت بشر ننوشته است.


 این مسئول افزوپ: اسلام کنونی ما دشمن طاغوت است با این معنای مختصری که خدمت شما گفتم و ما وقتی میخواهیم در مقابل این طاغوت بایستیم نیاز به سنگربندی داریم ،سنگر، مسجد است و اگر به این فرمایش حضرت امام توجه کنیم این همان راه رسول اکرم میباشد،حضرت رسول اکرم درست است که در مقابل  کفرو شرک ایستاد، در مقابل ما هم باید در مقابل طاغوت که نماد کفر و شرک می باشد، مقابله نماییم. 

 حجت الاسلام موسوی خاطر نشان کرد: اگر ما میخواهیم  تلاش رسول اکرم(ص) که شروع کرد باید در شرایط کنونی مساجد خودمان را در این تراز نگه داریم،اگر توانستیم همچین مسجدی را بسازیم آنوقت مسجد ما ضد طاغوت خواهد بود،مسجد ما اسلامی خواهد بود،مسجد ما تمدنی خواهد بود.

وی افزود: بشر حوائج مختلفی دارد و دین آمده است که این حوایج را رنگ بدهد، اگر توانستیم این حوائج بشریت رو در مسجد به آن پاسخ بدهیم و پاسخ الهی بدهیم،این مسجد ما مسجد الهی خواهد بود،ولی اگر امدیم کارکرد مسجدمان را کوچک و کوچک کردیم،آنوقت سنگر ما سنگر مقاومی نخواهد بود، بشر نیاز به معنویت دارد و مسجد باید پاسخگوی این معنویت باشد.

مدیر مرکز اسلامی در ادامه افزود: حضرت امام(ره) وقتی انقلاب شد دستور داد در مسجد کانون ها و پایگاه های بسیج باشد چون آمدند و  کارکرد های جدید برای مسجد تعریف کردند ،جوان شما اگر میخواهد جسم سالمی داشته باشد و حالتی حماسی  داشته باشد، رزم داشته باشد، مسجد باید بتواند اون روحیه آن را زنده نگه دارد،اگر دنبال هنر یا هر رشته ای باشد باید از کانون مسجد پاسخ خود را بگیرد.این باعث شد که مساجد ما تک کارکردی نباشد.

وی گفت: اگر ما بخواهیم سنگر های ما قویی باشند باید تمامی نیاز های جوانان خود را در مسجد تامین کنیم و سعی کنیم تمامی نیاز های مردم را در کنار مسجد برای آن ها فراهم کنیم،در غیر اینصورت این باعث میشود که جوانانمان برای تامین نیازهای فرهنگی و ورزشی و دیگر تفکرات دیگر از مسجد دور شوند. 

کد خبر 1777951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha