طرح جوان پیشران به دنبال تربیت جوان مسجدی کنشگر اجتماعی است

جعفر نیک نفس گفت: در نظر داریم در راستای اجرای طرح جوان پیشران حداقل به مدت سه سال از جوانان مسجدی یک کنشگر اجتماعی بسازیم و با استفاده از ظرفیت این جوانان مساجد را پویا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، جعفر نیک نفس در این نشست، با اشاره به روز جهانی مسجد، گفت: یکی از راهکارهای پویایی مساجد، جذب نوجوانان و جوانان است که تحقق این مهم نیازمند برنامه ریزی می باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ابراز کرد: ما در ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان به دنبال پویایی مساجد هستیم و در این راستا به تازگی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان طرحی را تحت عنوان جوان پیشران آغاز کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح قرار است یکهزار نوجوان در قالب حلقه های میانی با مباحث اعتقادی، معرفتی و همچنین فرهنگی و هنری بیشتر آشنا و با مسجد مانوس شوند.
نیک نفس اظهار کرد: در طرح جوان پیشران به دنبال تربیت یکهزار نفر از جوانان در کل جنوب کرمان هستیم تا در آینده این جوانان عهده دار اجرای برنامه های فرهنگی مساجد شوند و همچنین به یک کنشگر اجتماعی مبدل شوند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در راستای اجرای طرح جوان پیشران در هر شهرستان بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در حلقه های میانی آموزش می بینند.
وی عنوان کرد: یک جوان پیشران به عنوان جوان کنشگر اجتماعی مشکلات و معضلات محله را بررسی و در مسجد برای آنها راهکاری پیدا می کند.
نیک نفس تصریح کرد: در نظر داریم در راستای اجرای طرح جوان پیشران حداقل به مدت سه سال از جوانان یک کنشگر اجتماعی بسازیم و با استفاده از ظرفیت این جوانان مساجد را پویا کنیم.

کد خبر 1777952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha